داشتن بیمه مطالبه جدی رانندگان تاکسی است

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا با بیان اینکه حدود ۸۰۰ نفر از تاکسیرانان این سازمان بیمه تامین اجتماعی ندارند، گفت: داشتن بیمه، یکی از مطالبات جدی و بحق رانندگان تاکسی است.

غلامرضا مصاحب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ سازمان تأمین اجتماعی سامانه مربوط به بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر در این سامانه وجود ندارد؛ رانندگانی که قبل از بسته شدن سایت اقدام به ثبت‌نام کرده بودند، اکنون نیز بیمه آن‌ها تداوم دارد و مابقی تاکسیرانان مشمول حمایت دولت در این حوزه طی سال‌های اخیر نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از گلایه‌های تاکسیرانان، بسته شدن سامانه تأمین اجتماعی و فراهم نبودن ثبت‌نام بیمه رانندگان است، افزود: با وجود اینکه سال گذشته مسئولان متولی اعلام کردند، سامانه بیمه تأمین اجتماعی تاکسیرانان دوباره برقرار می‌شود، اما تاکنون این امکان فراهم نشده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا با بیان اینکه درحال‌حاضر حدود ۸۰۰ نفر از تاکسیرانان آستارا بیمه تأمین اجتماعی ندارند و داشتن بیمه یکی از مطالبات جدی و بحق رانندگان تاکسی است، تاکید کرد: داشتن بیمه تأمین اجتماعی از حقوق اولیه رانندگان حمل‌ونقل عمومی است و این قشر آسیب‌پذیر، بدون بیمه از داشتن خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی محروم هستند و هیچ آینده‌ای را برای خود متصور نیستند.

مصاحب با بیان اینکه داشتن بیمه به دغدغه فکری رانندگان تاکسی تبدیل شده است، تصریح کرد: برخی از تاکسیرانان پس از حدود هشت سال فعالیت، هنوز بیمه نشده‌اند و این افراد در زمان بیمار شدن خود و اعضای خانواده، در تأمین هزینه‌های درمان با مشکل مواجه می‌شوند.

وی گفت: در این ناوگان حمل‌ونقل عمومی آستارا درحال‌حاضر حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، یک هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر فعال است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 584787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.