استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه تجارت جوانان

دبیرکل اتاق بین‌الملل جوانان ایران گفت: یکی از اهداف ما در اتاق جوانان ایران، این است که از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه تجارت جوانان این مرزوبوم استفاده کنیم؛ البته راه درازی در پیش است و امیدواریم در این راه پر پیچ‌وخم بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم.

نوید ادریس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تشکل اتاق جوانان JCI بیش از صد سال پیش با هدف کمک به رشد جوانان شروع به فعالیت کرد و امروز بیش از ۱۲۵ کشور و بیش از ۵,۰۰۰ شهر و مشارکت ۱۱ میلیون جوان فعال در سراسر جهان به این اتاق ملحق شدند.

وی افزود: ایران نیز با کمک جوانان خوشنام، جهادی و فعال اقتصادی توانست با ممارست ۱۰ ساله برای توسعه صادرات و کمک به کسب و کارهای کوچک و متوسط سه سال پیش تاییدیه رسمی عضویت را در جامعه جهانی بگیرد. سال گذشته خبر عضویت اتاق بین‌الملل جوانان ایران در نهاد کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل محقق شد و چند روز پیش، عضویت این اتاق جوانان در نشست شورای جهانی اتاق‌های بازرگانی COUNCIL ICC WORLD به تصویب رسید.

دبیر کل اتاق بین‌الملل جوانان ایران ادامه داد: قابل ذکر است که اتاق جوانان در جهان برای پیشبرد اهداف خود با نهادهای مختلفی از جمله اتاق بازرگانی بین‌الملل، انجمن فرشتگان سرمایه‌گذار، انجمن شبکه کسب و کارها، سازمان بین‌المللی یونسکو هم‌افزایی می‌کند.

ادریس گفت: یکی از اهداف ما در اتاق جوانان ایران این است که از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه تجارت جوانان این مرز و بوم استفاده کنیم، البته راه بسیاری در پیش است و امیدواریم در این راه پر پیچ و خم بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم.

وی افزود: امروز توانستیم با اتاق‌های جوانان در کشورهای منطقه خودمان ارتباط خوبی برقرار کنیم و شوراهای مشترکی از اعضای هیئت نمایندگان کشورهای منطقه با هدف پیدا کردن مدلی مشارکتی و بنیادی برای توسعه ارتباطات میان جوانان تشکیل دادیم.

دبیرکل اتاق بین‌الملل جوانان ایران خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد بهترین راه توسعه ارتباطات بین‌الملل، مردمی‌سازی این اتفاق همچون مدل موفق جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مردمی‌سازی انقلاب و ساختارها است. این تشکل با حضور جوانان اقتصادی نوآور و ساختارشکن بتواند اقدامات خوبی در آینده‌ای نزدیک صورت بدهد.

ادریس اظهار کرد: در نهایت از جوانان کشورمان می‌خواهیم حلقه‌های فکری برای دستیابی به مدل‌های توسعه تجارت در عرصه‌های بین‌الملل تشکیل بدهند و ما آمادگی همکاری با جوانان مؤمن و جهادی کشورمان برای این امر مهم را داریم.

کد خبر 584786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.