افکار و اندیشه‌های شهید بهشتی همچنان گمنام است

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: افکار و اندیشه‌های شهید بهشتی همچنان گمنام است و این موضوع، نشان از مظلومیت این مرد بزرگ دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین آقایی در مراسم رونمایی از کتاب «آقای بهشتی» در خانه فرهنگ شهید بهشتی اصفهان، اظهار کرد: امروز رسانه‌ها و فعالان انقلابی حاضر در فضای مجازی وظیفه دارند بیش‌ازپیش به معرفی شخصیت این بزرگ مرد انقلاب بپردازند.

به گفته وی، شهید بهشتی نه تنها از مفاخر ماندگار اصفهان و ایران اسلامی بلکه از بزرگان جهان تشیع و مکتب اهل بیت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان تصریح کرد: قانون اساسی هر کشوری سند حریت و هویت یک ملت است و قانون اساسی ما سند آزادی، اقتدار، جلال و شکوه و قانونمندی ایران اسلامی است.

آقایی با بیان اینکه در زمان تدوین پیش‌نویس و اصل قانون اساسی شهید بهشتی در متن مذاکرات حضور داشته است، اظهار کرد: بندبند این قانون مترقی و جامع، برگرفته و متأثر از دیدگاه‌های ژرف و همه‌جانبه این شهید و مجاهد است.

وی ادامه داد: ولایت، عدالت، حقوق عامه و حتی ارتباطات و رسانه‌ها در این قانون گنجانده شده که همه آن‌ها به واسطه افکار بلند شهید بهشتی است، امروز با گذشته ۴۳ سال از تصویب این قانون مترقی خدشه‌ای به آن وارد نیست و دربرگیرنده نیازهای مادی، غیرمادی، اخلاقی و انسانی است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اهمیت تدوین و اجرای سند تحول قضائی گفت: عنوان این سند در دوره جدید تحول و تعالی قوه قضائیه است که گام‌های مؤثری نیز در مسیر ایجاد این تحول فراگیر چه در دوره سابق و چه در دوره زعامت حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای بر دستگاه قضا برداشته‌ایم.

آقایی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب امروز نیز در فرمایشات خود، بر اجرای دقیق این سند به عنوان سند راهبردی تاکید کردند که همین موضوع نشان از جدیت کار و توجه رهبر معظم دارد.

به گزارش ایمنا، همزمان با هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در ساختمان حزب جمهوری، مجموعه ۱۰ جلدی «آقای بهشتی» نوشته «حبیب حمیدی» با حضور جمعی از مسئولان، مدیران شهری، خانواده شهید و جمعی از پیشکسوتان انقلاب در خانه فرهنگ شهید بهشتی اصفهان، رونمایی شد.

کتاب‌ها شامل عناوین ادب آقای بهشتی، اقتدار آقای بهشتی، اندیشه آقای بهشتی، بردباری آقای بهشتی، خلوص آقای بهشتی، سادگی آقای بهشتی، معنویت آقای بهشتی، عدالت آقای بهشتی، مدیریت آقای بهشتی و نظم آقای بهشتی است که در مجموع در حدود ۴۸۰ صفحه منتشر شده است.

نویسنده در این مجموعه علاوه بر گردآوری اطلاعات، از عکس‌های قدیمی و بخش‌های مختلف زندگی شهید دکتر بهشتی نیز استفاده کرده و خاطرات این مرد بزرگ را از زبان برخی اعضای خانواده، نزدیکان و آشنایان بیان کرده است.

افکار و اندیشه‌های شهید بهشتی همچنان گمنام است

کد خبر 584785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.