خلق ارزش افزوده با صادرات خدمات فنی مهندسی از اصفهان

رئیس سازمان صمت استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان امکانات و زیرساخت‌های سخت‌افزاری تجارت را دارد، گفت:از منظر نرم‌افزاری نیز اصفهان تولیداتی دارد که می‌تواند به عنوان خدمات مهندسی آن را صادر کرده و ارزش افزوده بالایی را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین کمیلی روز _سه‌شنبه هفتم تیرماه_ در نشستی با رایزنان وزارت امور خارجه، اظهار کرد: استان اصفهان از منظر تعداد واحدهای صنعتی، معدنی، اصناف، تولیدی و خدماتی در کشور برجسته است. واردات و صادرات اصفهان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشد داشته و عمده محصولات صادراتی در حوزه آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی، فرش و سایر کف پوش‌ها، محصولات شیمی آلی و مصنوعات آهن و فولاد بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، حدود هزار و ۴۴۸ قلم کالا به ۱۰۴ کشور صادر شده است که شامل محصولات معدنی، مواد پلاستیکی و فرآورده‌های نفتی است. در فرش دستباف اصفهان در سال‌های گذشته میزان صادرات بالایی داشته اما این حوزه در سال‌های اخیر با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

رئیس سازمان صمت استان گفت: صنعت سنگ، فولاد، نساجی، صنایع دستی، طلا، قطعه‌سازی، فرش، تولید الیاف پلی‌استر، لوازم خانگی و صنعت دارویی از جمله مزیت‌های استان است.

کمیلی اضافه کرد: مسائلی در حوزه‌های بانکی، مالی، ارزی، گمرکی و تجاری در استان وجود وارد. قوانین و مقررات تجاری کشورهای مربوطه لازم است توسط رایزنان اقتصادی به تجار آموزش داده شود. با توجه به تحریم‌ها برای مسائل مالی و بانکی باید تدبیرهای اتخاذ شود تا فعالان اقتصادی بتوانند بهتر عمل کنند. وی تصریح کرد: تهیه چشم‌انداز مناسب از وضعیت کشورهای هدف، نیازهای آنان و نیازسازی‌ها از جمله اقداماتی است که رایزنان اقتصادی می‌توانند انجام دهند.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان گفت: هماهنگی برای اعزام هیئت‌های تجاری به استان‌هایی که دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی برای مبادلات تجاری با کشور هدف است که منجر به شناسایی پتانسیل‌های تجاری استان‌ها به کشورهای هدف می‌شود

کمیلی اضافه کرد: مشکلات مربوط به عدم حمل یکسره کالا به برخی از کشورها هزنیه‌های حمل‌ونقل را افزایش داده است که رایزنان اقتصادی می‌توانند آن را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان امکانات و زیرساخت‌های سخت‌افزاری تجارت را دارد. از منظر نرم‌افزاری نیز اصفهان تولیداتی دارد که می‌تواند به عنوان خدمات مهندسی آن را صادر کرده و ارزش افزوده بالایی را ایجاد کند.

کد خبر 584775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.