شیوه‌ متفاوت اجرای پروژه بهسازی خیابان باب‌الحوائج(ع)

معاون فنی و عمرانی شهردار کاشان گفت: نبود امکان زیرسازی در طرح بهسازی خیابان باب‌الحوائج(ع) و اجرای لایه‌به‌لایه موجب شد تا تمهیدات جدیدی برای این پروژه در نظر گرفته شود.

بهروز گرانمایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای پروژه بهسازی خیابان باب‌الحوائج (ع)، از به‌کارگیری شیوه‌ای جدید در انجام این پروژه متناسب با دغدغه‌های فنی، کالبدی و شهروندی خبر داد و اظهار کرد: در صورتی که بهسازی این خیابان به روش گذشته انجام می‌شد، پروژه بیش از چهار متر خاک‌برداری داشت و جابه‌جایی تأسیسات به دلایل مختلف ممکن نبود.

وی افزود: مسئله، صرفاً واقع بودن خیابان باب‌الحوائج (ع) در محدوده بافت ارزشمند تاریخی و بازار کاشان و ممکن نبودن استفاده از غلتک راهسازی نیست، بلکه وجود منصوبات تأسیسات به صورت نابسامان در محدوده ۳۵۰ متری در فاز نخست پروژه و قرار گرفتن گودال باغچه‌ها و پایین بودن کف منازل از سطح خیابان است که رعایت جزئیات خاص اجرایی را ضروری می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهردار کاشان با بیان اینکه در موارد این چنینی، تا سطحی که امکان وجود حفره یا خاک سست وجود دارد باید خاک‌برداری انجام شود، خاطرنشان کرد: نبود امکان زیرسازی و اجرای لایه به لایه موجب شد تا تمهیدات جدیدی برای پروژه در نظر گرفته شود.

گرانمایه به استفاده از دیوار حائل به منظور جلوگیری از فرار جانبی زیرسازی اشاره کرد و ادامه داد: شناسایی موردی حفره‌های زیر بستر و اجرای شفته آهک و بتن‌ریزی از اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از دیوار حائل علاوه بر رهایی از مشکلات ناشی از خاک‌برداری در بافت، موجب استحکام‌بخشی به ساختمان‌های مجاور معبر می‌شود، تأکید کرد: این شیوه به دلیل مزیت‌های فنی و توجیه اقتصادی و جلوگیری از بروز مشکلات برای اهالی و شهروندان، تنها شیوه عملیات خاکی در بافت اصیل شهر محسوب می‌شود.

معاون شهردار کاشان با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای تسریع در اجرای پروژه، گفت: در این پروژه علاوه بر استفاده از ساعات شب برای سرعت‌بخشیدن به کار، مخلوط‌سازی آهک باتونان نیز خارج از محیط انجام شده است.

گرانمایه با بیان اینکه عملیات اجرایی کف‌فرش پس از اتمام اجرای شفته آهک و بتن‌ریزی کف معبر انجام می‌شود، افزود: پس از بتن‌ریزی، معبر قابلیت تردد خواهد داشت و ادامه عملیات به صورت موازی اجرا می‌شود.

کد خبر 584773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.