۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
علائم خاص سرطان ریه چیست؟

علائم خاص سرطان ریه شامل هموپتیزی، سرفه کردن، خس‌خس سینه، لنفادنوپاتی، استخوان‌درد، کاهش وزن، خستگی، کمردرد، تنگی‌نفس و درد قفسه سینه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی علائم سرطان ریه مطالعه جدیدی انجام دادند و ۶۹۸ بزرگسال را که بین اول ژانویه ۲۰۱۲ تا سی‌ویکم دسامبر ۲۰۱۹ به سرطان ریه مبتلا شده بودند، مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سرطان ریه ممکن است علائم نادر مانند هموپتیزی تا علائم رایج مانند سرفه مداوم و وزن غیرقابل توضیح را تجربه کنند.

علائم خاص سرطان ریه چیست؟

سرطان ریه یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در سراسر جهان است. انتظار می‌رود که تعداد مبتلایان به این بیماری در آینده افزایش پیدا کند زیرا طیف این بیماری طی چند دهه تکامل یافته است و افراد زیادی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علائم خاص سرطان ریه شامل هموپتیزی، سرفه کردن، خس‌خس سینه، لنفادنوپاتی، استخوان درد، کاهش وزن، خستگی، کمردرد، تنگی نفس و درد قفسه سینه می‌شود.

چه زمانی علائم سرطان ریه پدیدار می‌شود؟

به گفته محققان معمولاً زمانی که سرطان ریه تشخیص داده می‌شود در مرحله پیشرفته است زیرا علائم سرطان در مراحل اولیه بیماری مورد توجه قرار نمی‌گیرد. رشد و تکثیر سلول‌های سرطان در بدن علائمی ایجاد می‌کند که افراد باید به دقت به آن‌ها توجه کنند. با وجود اینکه علائم ذکر شده جزئی و معمولی به نظر می‌رسند، اما برای مدت طولانی‌تری در بدن باقی می‌مانند و با پیشرفت بیماری به تدریج بر آن نیز افزوده می‌شود. تشخیص زودهنگام بیماری به پزشکان کمک می‌کند که بیماری را در مرحله قابل درمان تشخیص دهند.

کد خبر 584762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.