به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی، امروز -سه شنبه، هفتم تیرماه- پس از استماع گزارش مدیرعامل میادین میوهو ترهبار، اظهار کرد: هدف سازمان میادین میوه و تره بار بر اساس ماده دو اساسنامه؛ ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوهو ترهبار و فراوردههای کشاورزی است.
وی ادامه داد: با حذف واسطهها این فراوردهها از تولید مستقیم به دست مصرفکننده برسد. این دو هدف اصلی تشکیل سازمان میادین میوه و تره بار است و توقع داشتیم آقای فصاحت بگوید از تاریخ تشکیل سازمان طی این چند دهه گذشته این سازمان چه مراحلی را پشت سر گذاشته و برنامه وی برای ایجاد تحول و رسیدن به این دو هدف اصلی تشکیل سازمان چیست؟
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نکته بعدی اینکه سهم سازمان از تولید و عرضه میوه و ترهبار و کالاهای اساسی از کجا به دست آمده و بر اساس چه محاسبهای ادعا میکنید ۳۰ درصد سهم بازار کل تهران را در این زمینه در اختیار دارید؟ اگر چنین چیزی باشد خیلی خوب است، اما باید دید مبانی این عدد که محاسبه شده چیست؟ حذف واسطهها و رساندن فراوردههای کشاورزی و لبنی از تولید به مصرف به چه میزان محقق شده است؟ کسب سود و درآمد به چه میزان هدف اصلی تشکیل سازمان را تحت تأثیر قرار داده است؟
وی افزود: سازمان میادین میوه و ترهبار تبدیل شده به سازمانی که درآمد دارد و حتی شهرداری در اعتبارات سالانه و درآمد خودش سهمی برای سازمان میادین میوه و تره بار مشخص میکند، مکانیزم واگذاری غرفههای میادین به ویژه غرفههایی که در ایستگاههای مترو به تازگی راه اندازی شدند که البته به اشتباه در تبلیغات از آنها ابتدا به عنوان میدان و بعد بازار و در نهایت به عنوان غرفه یاد میشود که غرفه درست است، شفاف نیست و باید توضیح دهند مکانیزم واگذاری این غرفهها در ایستگاههای مترو به چه شکلی بوده است؟
رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران تصریح کرد: توقع داشتیم گزارشی درباره آخرین وضعیت ساختار سازمان میادین میوه و ترهبار را ارائه کنید که نیروی انسانی و نحوه توزیع در چه وضعیتی است؟ به تازگی تعدادی نیروی انسانی به سازمان به ویژه در حوزه مدیران اضافه شده که در این زمینه باید توضیح دهید.
نظر شما