ارتباط بین مشکلات بینایی و خطر بروز زوال عقل چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مشکلات بینایی خطر زوال عقل را در میان سالمندان افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین مشکلات بینایی و خطر بروز زوال عقلی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۱۶ مطالعه شامل ۷۶۳۷۳ شرکت‌کننده را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان به این نتیجه رسیدند که از بین رفتن بینایی یک عامل خطر برای ابتلاء به زوال عقلی است، البته دلایل این اتفاقات مشخص نیست، اما تشخیص و درمان بیماری‌های چشمی ممکن است مفید واقع شود.

به گفته محققان، افراد شرکت‌کننده در مطالعه که مشکل بینایی داشتند، با افزایش خطر ابتلاء به اختلال شناختی و زوال عقلی روبه‌رو بودند. احتمال ابتلاء به اختلال شناختی در میان افرادی که مشکل بینایی داشتند در مقایسه با افرادی که مشکل بینایی نداشتند ۱۳۷ درصد بیشتر بود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در ابتدا مشکل بینایی داشتند در مقایسه با افرادی که مشکل بینایی نداشتند ۴۱ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به اختلال شناختی و ۴۴ درصد بیشتر در معرض افزایش خطر زوال عقل بودند. یافتن روش‌هایی برای پیشگیری یا به تأخیر انداختن شروع زوال عقل می‌تواند به کاهش تأثیر مخرب آن بر زندگی افراد مبتلا و خانواده‌های آن‌ها کمک کند.

پژوهشگران اعلام کرده‌اند که شناسایی عوامل خطر قابل اصلاح، نخستین گام مهم برای توسعه مؤثر است. نتایج مطالعاتی از این قبیل اهمیت معاینه چشمی منظم را برای افراد مسن نشان می‌دهد که امکان تشخیص و درمان زودهنگام مشکلات احتمالی بینایی آن‌ها را فراهم می‌کند.

کد خبر 584749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.