کارگران فضای سبز با لباس گرم خدمات می‌دهند/ ممنوعیت ورود حیوانات به پارک‌ها

جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با بررسی لوایح واگذاری گرم‌خانه شهرداری به ستاد مبارزه با ستاد مخدر و تحویل به موقع لباس کارگران فضای سبز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور مرادلو امروز -سه‌شنبه، هفتم تیرماه- در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با انتقاد از عملکرد معاونت خدمات شهر، اظهار کرد: با وجود اینکه در فصل گرما قرار داریم اما هنوز لباس‌های فضای سبز داده نشده است. شهرداری با ۸۰۰ کارگر دارد و عدم استفاده آنها از کفش و لباس مناسب در فصل گرما و سرما و یا لباس مندرس خوشایند مدیریت شهری و شهروندان نیست. همچنین ماهیانه ۴۳ میلیارد تومان حقوق توسط شهرداری پرداخت می‌شود و معاونت خدمات شهری باید در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به انعقاد قرار داد با ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص گرم‌خانه شهرداری، گفت: وجود بانوان معتاد متجاهر وضعیت نامناسبی است که باید اصلاح شود، بنابراین شورای اسلامی شهر تصمیم گرفت تا گرم‌خانه شهرداری واقع در جاده فرودگاه و جنب آرامستان را در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر داده قرار دهد. اگر قرار داد درست بسته نشود گرمخانه موجود از مالکیت شهرداری خارج می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه قرار داد به نحوی تنظیم شود که بحث‌های حقوقی در آن دیده شود تا شاهد مشکلاتی چون تملک دستگاه مربوطه نشویم، اظهار کرد: این قرارداد یک ساله است و باید صورت جلسه اموال این گرم‌خانه نوشته شود.

شهردار زنجان برای جذب سرمایه گذار دست به کار شود

داوود حسنی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه راه‌اندازی پل یوترن امام حسن (ع) را باید به فال نیک بگیریم، چرا که با اجرای پروژه‌های عمرانی مشکلات یکی پس از دیگری برداشته می‌شود، اظهار کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام گام مؤثری در راستای رضایت شهروندان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اگر کارهای عمرانی در مناطق خاصی از شهر انجام می‌شود شکاف مدیریت شهری است، اضافه کرد: در گذشته توزیع عادلانه از امکانات شهری نمود نداشت و امیدواریم اجرای پروژه‌های عید تا عید در شهر زنجان گام مهمی برای رفع مشکلات شهری باشد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه حجاب و عفت عمومی مسئله مهمی است، گفت: غفلت باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده است و برنامه‌های مختلف مدیریت شهری باید در راستای توجه جدی به مسئله حجاب و عفاف برگزار شود. سگ گردانی در پارک‌ها موضوع مهمی است که توجه نکردن به آن آرامش شهروندان را صلب خواهد کرد، در پارک‌ها به ویژه شهرک کارمندان سگ گردانی به وفور دیده می‌شود.

وی افزود: از شهردار درخواست دارم برای جذب سرمایه‌گذار برنامه‌ریزی مدون را پیش‌بینی کند و زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در شهر زنجان فراهم کند. همچنین شعارهای تبلیغاتی پسماند نباید در حد دیوارنویسی باشد، بلکه باید برنامه جامع دفع پسماند تدوین شده و اگر برنامه‌ای وجود دارد باید به شورای اسلامی شهر اعلام شود.

حسنی در خصوص عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری استان در توجه به مراکز گردشگری، گفت: عمارت ذوالفقاری و موزه مردان نمکی در روزهایی که گردشگر حضور دارد تعطیل است و این معضلات باید رفع شود. اعضای شورای اسلامی شهر با وجود اختلافات با هم اتفاق نظر دارند و در راستای رفع مشکلات و توسعه شهر گام برمی‌دارند.

وعده همایش عید تا عید محقق می‌شود

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه ارائه خدمات با دید موزون شهری و با نگاه به مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این راستا ساماندهی پارک ملت و انجام نواقص آن را در کوتاه مدت برطرف خواهیم کرد.

وی از فعالیت هشت اکیپ برای معابر و رفع نقص در برخی از پارک‌های سطح شهر خبر داد و گفت: در برخی از بوستان‌ها غفلت شده و متعلقات آن از بین رفته است، اما در حوزه عمرانی و خدمات شهری کارها با سرعت و قوت پیش می‌رود و همایش توسعه شهر و عید تا عید از عید قربان تا غدیر را در برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه شهروندان در بحث فرهنگی گلایه‌مند هستند، تاکید کرد: برخی در اماکن عمومی رفتار خصوصی دارند، بنابراین افراد باید به منظور رعایت حقوق دیگران از آوردن حیوانات به پارک‌ها خودداری کنند و این اقدام ممنوع است.

شهردار تصریح کرد: در جاهایی که عملیات عمرانی انجام می‌شود، همکاری شهروندان امری طبیعی است و عبور از معابر تازه آسفالت شده تضییع حقوق دیگران و بیت‌المال است.

کد خبر 584738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.