بررسی معضلات محله وحیدیه تهران/ تصویب لایحه خواهرخواندگی نیشابور

بررسی محله وحیدیه تهران توسط اعضای شورای شهر، تشکیل کمیته بانوان در شورای شهر اهواز، مسجدمحوری از موضوعات کلیدی مدیریت شهری اصفهان، لزوم توجه آب منطقه‌ای به مشکلات میانکوه اردل، احتمال استیضاح شهردار رشت و تصویب لایحه خواهرخواندگی نیشابور را در این بسته خبری پارلمان بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بررسی محله وحیدیه تهران توسط اعضای شورای شهر، تشکیل کمیته بانوان در شورای شهر اهواز، مسجدمحوری از موضوعات کلیدی مدیریت شهری اصفهان، بررسی مشکلات شهری در چهارمین قرارگاه میز خدمت در شیراز، مزیت‌های "سرای ۱۰" برای شهروندان، لزوم توجه آب منطقه‌ای به مشکلات میانکوه اردل، توجه مدیریت شهری سمنان به ایجاد نشاط اجتماعی، احتمال استیضاح شهردار رشت، خانواده‌محوری رویکردی مهم در اجرای برنامه‌های فرهنگی تیران و تصویب لایحه خواهرخواندگی نیشابور را در این بسته خبری پارلمان شهری مرور می‌کنیم.

بررسی محله وحیدیه تهران توسط اعضای شورای شهر

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از محله گردی در «وحیدیه» ارائه داد و اظهار کرد: گزارش خود را با تأخیر و عرض معذرت از مردم محله وحیدیه منطقه هشت شهرداری تهران به صورت خلاصه خدمت مردم، رسانه‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر ارائه می‌کنم.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی محله وحیدیه وضعیت ناهنجار آسفالت معابر است که نیازمند توجه شهرداری است و با اینکه شبکه فاضلاب تکمیل شده، جوی‌های معابر همچنان رو باز هستند.

تشکیل کمیته بانوان در شورای شهر اهواز

محمدحسین ملایی‌زمانی، عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با توجه به اهمیت حوزه بانوان و تخصصی بودن آن و اینکه باید در ابتدا آنها نظرات مربوط به خود را ارائه دهند، تشکیل کمیته و انتخاب مشاور بانوان در شورای اسلامی شهر اهواز ضرورت دارد تا در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند.

وی افزود: در اهواز دو پارک ویژه بانوان وجود دارد؛ این دو پارک باید به گونه‌ای فعال باشد تا بتوانیم از آنها استفاده چند منظوره داشته باشیم، به این صورت که در مواقع خاص به پردیس خانواده تبدیل شود تا مورد استفاده خانواده‌ها نیز قرار گیرد.

مسجدمحوری از موضوعات کلیدی مدیریت شهری اصفهان است

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر یکشنبه هر هفته در سطح محلات حضور می‌یابند و در دیدار چهره به چهره با شهروندان در صدد احصا و رفع مشکلات هستند.

وی با تاکید بر اینکه معتقد هستیم هر شهر را مردم آن شهر می‌سازند، تصریح کرد: مسجدمحوری از موضوعات کلیدی در این دوره مدیریت شهری است، زیرا هر چه مساجد قوی‌تر باشند و تشکل‌های فرهنگی در مساجد و محلات قوی‌تر عمل کنند، هزینه‌های شهر کمتر خواهد شد.

بررسی مشکلات شهری در چهارمین قرارگاه میز خدمت در شیراز

افسانه خواست‌خدایی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورای ششم شعار محرومیت زدایی را سرلوحه عملکرد و فعالیت خود قرار داده و در این راستا توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد. به همین دلیل معضل رودخانه چنارراهدار در کارگروه صیانت از حقوق عامه مورد بررسی قرار گرفته و خروجی این جلسات ۱۸ مصوبه برای حل بحران چنارراه دار بوده است.

وی تاکید کرد: محله شهید شیبانی بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد، یکی از مشکلات اساسی در سطح این منطقه به معضل فاضلاب صنعتی و خانگی باز می‌گردد که در بستر رودخانه چنارراهدار جاری است و زمینه ساز چالش‌های عدیده ای برای اهالی منطقه و کلان‌شهر شیراز شده است.

مزیت‌های "سرای ۱۰" برای شهروندان چیست؟

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هوشمندسازی خدمات در کلان‌شهر اصفهان، اظهار کرد: در این دو سالی که دنیا از جمله ایران و اصفهان درگیر عوارض سنگین ویروس کرونا بود، ضرورت استفاده از خدمات الکترونیکی و حرکت به سمت شهر هوشمند برای همه مسئولان و مردم مسجل شد.

وی در مورد به صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، گفت: سیستم سرای ۱۰ در راستای بهبود و تسهیل در فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی و ارتقای سطح کیفی خدمات الکترونیکی ارائه شده به شهروندان اصفهان راه اندازی شده است.

آب منطقه‌ای به مشکلات میانکوه اردل توجه کند

ابوطالب بخشی، عضو شورای اسلامی منطقه میانکوه شهرستان اردل گفت: با اشاره به مشکلات طرح آب‌رسانی تلخاب-شلیل، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۷ با توجه به ابلاغ شرکت آب منطقه‌ای به ساکنان مبنی بر ترک منطقه به دلیل قرارگیری در حوزه آبگیر سد کارون چهار، مردم همکاری لازم را داشتند.

وی افزود: مصوب شد تا در قبال این همکاری طرح جنگل‌داری چند منظوره در منطقه و آب‌رسانی به زمین‌های بالادست "تلخاب -لالو -شلیل" ایجاد شود، اما این مهم محقق نشد.

عضو شورای اسلامی منطقه میانکوه شهرستان اردل تصریح کرد: اطراف بخش میانکوه را مانند یک جزیره آب فرا گرفته است، اما تاکنون شاهد تخصیص منابع آبی به این بخش نبوده‌ایم.

توجه مدیریت شهری سمنان به ایجاد نشاط اجتماعی

رضا صباغیان، عضو شورای اسلامی شهر سمنان در خصوص برگزاری جشنواره گل‌غلتان و جشن گلاب‌گیری سمنان، اظهار کرد: با اوج‌گیری کرونا طی دو سال گذشته شاهد فاصله گرفتن افراد از اجتماع بودیم، اما حال باید با اجرای برنامه‌های شاد، روحیه شهروندان را برای زندگی جمعی و بانشاط فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند شادی و نشاط است، افزود: با برگزاری موفق جشنواره گل‌غلتان و جشن گلاب‌گیری سمنان، شاهد تأثیرات مستقیم و اثربخشی آن در ایجاد نشاط شهروندان هستیم.

احتمال استیضاح شهردار وجود دارد

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: جلسه عادی شورای اسلامی شهر رشت چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، اگر چهار نفر از ۱۱ عضو شورای اسلامی شهر رشت طرح استیضاح سیدامیرحسین علوی، شهردار رشت را امضا کنند، با اعلام وصول، استیضاح شهردار در جلسه بعدی کلید می‌خورد، اما در غیر این صورت به وی تذکر داده می‌شود.

وی افزود: هدف از طرح سوال و استیضاح شهردار رشت، عملکرد صحیح و قانونی شهردار جهت توسعه و عمران شهری است و شورای اسلامی شهر با وی هیچ‌گونه مشکل و خصومت شخصی ندارد.

خانواده‌محوری رویکردی مهم در اجرای برنامه‌های فرهنگی است

علیرضا دادخواه، رئیس شورای اسلامی شهر تیران در خصوص حرکت خودجوش مردمی در پاکسازی پارک کوهستانی " وجین" تیران در خصوص مشارکت اجتماعی برای حفظ محیط زیست، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوامع در حال پیشرفت، حفظ طبیعت و محیط پیرامونی برای زیست بهتر و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است.

وی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی مردمی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست از جمله مسائلی است که باید برای بین افراد نهادینه شود، ادامه داد: برگزاری آئین‌ها و برنامه‌های فرهنگی در این حوزه در بسط این هنجار انسانی و زیست‌محیطی ارزشمند تأثیرگذار است.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران تصریح کرد: خانواده‌محوری از مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر است، گفت: فعالیت‌های اجتماعی و شهروندمحور مورد حمایت مدیریت شهری است.

تصویب لایحه خواهرخواندگی نیشابور

احمد همت‌آبادی، سخنگوی شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: لایحه مجوز تشکیل شبکه شهرهای مسیر هجرت امام رضا با مرکزیت نیشابور تصویب شد. بنا بر این لایحه مقرر شد، دبیرخانه‌ای با محوریت شهرداری نیشابور تشکیل و مقدمات ایجاد این شبکه با هدف برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مشترک با همراهی آستان قدس رضوی و مراکز دانشگاهی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تصویب لایحه خواهر خواندگی شهر نیشابور با شهرهای خجند تاجیکستان، سمرقند و بخارا در ازبکستان به تصویب رسید.

کد خبر 584673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.