ماندگاری هوای گرم در کشور تا اوایل هفته آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به خیزش گردوخاک در نقاط مختلف کشور از ماندگاری هوای گرم تا اوایل هفته آینده، ‌خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی سه روز آینده در بخش‌هایی از جنوب سیستان‌وبلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت، پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم خواهد بود.

وی افزود: از امروز تا شنبه یازدهم تیرماه، در برخی نواحی شمال‌شرق، شرق و مرکز، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه دهم تیرماه در بخش‌هایی از شرق به‌ویژه در منطقه زابل، توفان شن و گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی سه روز آینده با انتقال گردوخاک از عراق به نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور، این نواحی غبارآلود خواهد بود، ادامه داد: این شرایط جمعه و شنبه برای نواحی شمال غرب دور از انتظار نیست و طی این مدت برای بخش‌هایی از جنوب‌غرب و جنوب افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

اهواز گرم‌ترین و شهرکرد سردترین مراکز استان کشور

وی با بیان اینکه از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر نقاط کشور ماندگاری هوای گرم قابل پیش‌بینی است، تصریح کرد: طی پنج روز آینده نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و نیمه شرقی دریای عمان مواج خواهد بود و از چهارشنبه تا شنبه، دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان، درخصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا هشتم تیرماه، صاف به همراه وزش باد، در بعدازظهر کمی ابری با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد و طی پنجشنبه نهم تیرماه، صاف در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا (هفتم و هشتم تیرماه) اهواز با دمای ۴۵ و۴۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۸درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 584635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.