لزوم حمایت از انبوه‌سازان برای توسعه شهر

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت:‌ اشتغال حاصل از مسکن و ایجاد شغل‌هایی به طور مستقیم و غیرمستقیم با مسکن‌سازی و ساخت‌وساز موجب شده است که انبوه‌سازان به‌عنوان شرکای شهرداری در توسعه شهر محسوب شوند، لذا باید مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز _سه‌شنبه، هفتم تیرماه_ در جلسه هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران حوزه مسکن و ساختمان، اظهار کرد: منطقه دو یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهری اصفهان است که بافت سنتی و قدیمی آن از دیرباز تا به امروز حفظ شده است و با مساحتی معادل ۲۱۴۵ هکتار، از شمال به خیابان امام خمینی (ره)، از شرق به خیابان خرم، از غرب به دانشگاه صنعتی و از جنوب به خیابان اشرفی اصفهانی محدود می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه دو در تقسیمات شهری، محلات قدیمی و روستاهای مختلفی از جمله برزان، آفاران، ولدان، جاوان، سودان، فردوان، بابوکان و دهنو را در خود جای داده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: منطقه دو از نظر داشتن باغات و زمین‌های کشاورزی و عرصه‌های وسیع از یک‌سو و دارا بودن ۱۰۴ هکتار بافت فرسوده از سوی دیگر فرصت مغتنمی را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، تولید محصولات باغی، صنعت و ساختمان فراهم آورده است.

وی تصریح کرد: در یک حرکت انقلابی با توجه به افزایش روز افزون جمعیت و ارزش افزوده‌ای که ساخت‌وساز به همراه دارد، نشستی برگزار کردیم تا چشم‌انداز جدیدی در راه رونق منطقه دو برای آینده ترسیم کنیم.

صیرفی‌نژاد اضافه کرد: اشتغال حاصل از مسکن و ایجاد شغل‌هایی به طور مستقیم و غیرمستقیم با مسکن‌سازی و ساخت‌وساز موجب شده است که انبوه‌سازان به‌عنوان شرکای شهرداری در توسعه شهر محسوب شوند، لذا باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: شهرداری منطقه دو اصفهان به‌منظور هم‌افزایی، هم‌فکری، همکاری متقابل و زمینه‌سازی برای ساختن آبادتر این منطقه برای برگزاری جلسه هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران حوزه مسکن و ساختمان اقدام کرد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان ضمن تشکر از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان مسکن و کارآفرینان، اظهار کرد: در شهرداری باید فرصتی فراهم کنیم که سرمایه‌گذاری در بخش مسکن سریع‌تر و با سهولت انجام شود، لذا در این راستا نشستی با افرادی که سابقه طولانی در تولید مسکن دارند، برگزار شد.

وی افزود: انتظار داریم فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان مسکن و کارآفرینان، در مشکلات و نارسایی ارائه خدمات از جمله خدمات پایان ساخت، تفکیک و تغییر کاربری هم‌فکری داشته باشند تا فرآیندهای کوتاه‌تر و اثربخش‌تری را تعریف کنیم که موجب خدمات باکیفیت و آسان‌تر باشد.

صیرفی‌نژاد تصریح کرد: منطقه دو جزو مناطق کمتربرخورداری است که با توجه به وضعیت قرار گرفتن در حاشیه شهر و وجود باغات، هوای مطلوب و زمین‌های عریض و قیمت مناسب پتانسیل خوبی را برای انبوه‌سازی فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه دو علاوه‌بر شنیدن مسائل و مشکلات، آماده مشارکت با سرمایه‌گذاران است و از آنها استقبال می‌کند، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این‌گونه جلسات را استمرار ببخشیم.

به گزارش ایمنا، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان مسکن و کارآفرینان معتقد بودند، مشاوران املاک می‌توانند موجب رونق زمین‌های ساختمانی شوند و تأثیر زیادی در آبادی منطقه دارند، لذا شهرداری باید تعامل ویژه‌ای با آنها داشته باشد و زمینه ارائه تسهیلات بانکی در رونق سرمایه‌گذاری و آبادی منطقه را فراهم کند، اما مشکل تفکیک مالکیت‌های زمین‌های این منطقه، هزینه‌بر بودن تفکیک املاک و رغبت نداشتن شهروندان برای پرداخت هزینه‌های زیاد این بخش، گرفتن امتیاز از شهرداری و تخفیف موانع از جمله مطالباتی بود که فعالان اقتصادی از زبان شهروندان منطقه دو مطرح و خواستار رفع آن شدند.

کد خبر 584626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.