بیش از ۸۸ درصد مجموعه‌های بازی کودکان در قم استاندارد است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: سه شهربازی فعال شهر، ۱۵ هزار مترمربع زمین‌بازی و ۱۸۲ مجموعه بازی در بوستان‌ها و پارک‌ها دارای استاندارد ساخت و نصب و بیش از ۸۸ درصد مجموعه‌های بازی کودکان و نوجوانان قم استاندارد است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت حفظ سلامتی کودکان در پارک‌ها، اظهار کرد: ایمنی و استانداردسازی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در قم است و نسبت به اجرای شاخص‌های استاندارد در پارک‌ها و بوستان‌ها دقت لازم صورت گرفته است.

وی از جمع‌آوری وسایل غیراستاندارد خبر داد و افزود: در سال ۹۵ بیش از ۹۵ مجموعه وسایل بازی کودکان که فلزی بوده و استاندارد نداشت، از سطح بوستان‌ها جمع‌آوری شد و اکنون در مجموع ۲۲۳ مجموعه بازی کودک و نوجوان در بوستان‌ها وجود دارد که از این تعداد ۱۸۲ مجموعه دارای استاندارد ساخت و نصب بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: تنها ۴۱ مجموعه که قبل از سال ۱۳۹۵ نیز خریداری‌شده استاندارد ساخت ندارد، اما در مراحل نصب تمام استانداردهای لازم رعایت شده و همچنین ۱۵ هزار مترمربع از زمین‌های بازی نیز دارای کف‌پوش‌های استاندارد است.

وی تمام شهربازی‌ها را نیز دارای استاندارد دانست و تاکید کرد: شهربازی غدیر، علوی و شهربازی هاشمی تا گواهی استاندارد دریافت نکردند، مجوز بهره‌برداری به آن‌ها داده نشد و تله‌سیژ بوستان علوی نیز تا زمانی که استاندارد را نگرفت مجوز بهره‌برداری به آن داده نشد.

جوادیان اضافه کرد: در سال ۱۳۹۵ سازمان پارک‌ها و فضای سبز از طرف اداره کل استاندارد قم به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب شد و دریافت استاندارد برای مجموعه‌های بازی هرسال تمدید می‌شود، درصورتی‌که هیچ شهری در کشور این استاندارد را هرسال تمدید نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در خصوص استاندارد بودن بیش از ۸۸ درصد مجموعه‌های بازی کودکان و نوجوانان در شهر قم، اظهار کرد: سه شهربازی فعال شهر، ۱۵ هزار مترمربع زمین‌بازی و ۱۸۲ مجموعه بازی در بوستان‌ها و پارک‌ها دارای استاندارد ساخت و نصب است.

کد خبر 584615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.