روایت متفاوت سخنگوی شورای شهر اصفهان از یک اتفاق فرهنگی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان پس از حضور در مراسم رونمایی کتاب‌های «پناهم باش» و «فکرشم نکن» از تولیدات خانه داستان‌نویسان انقلاب اسلامی، روش مقابله با جنگ فرهنگی دشمن را به‌گونه‌ای متفاوت روایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی با حضور در مراسم رونمایی کتاب‌های تولیدات خانه داستان‌نویسان انقلاب اسلامی در صفحه خود در اینستاگرام نوشت:

«پناهم باش و فکرشم نکن یک اتفاق تازه و یک راه خلاقانه برای عبور از کلیشه‌های دوقطبی‌ساز در طرح مسائل حیاتی کشور است.

معمولاً برای موضوعات مهم انگشت در چشم مخاطب می‌کنیم و این کار جز ایجاد زخمی که مگس‌ها بر آن بنشینند و با بازنمایی واقعیت و تحریف، تولید عصبیت کنند خروجی نداشته است.

باید تلاش کنیم از زاویه اولویت‌های مخاطب هم به موضوع نگاه کنیم تا همه اقشار جامعه در تولید یک حرکت (البته با | احترام به نگاه خودشان همراه شوند و یک هارمونی همگانی ایجاد شود.

اصرار برای القای فهم و برداشت خودمان درباره یک موضوع به مخاطب جز واپس‌زدگی و قطبیت‌سازی نتیجه‌ای نخواهد داشت و این دو کتاب با عنایت به این نگاه، در مسئله جمعیت راه جدیدتر را انتخاب کرده‌اند، البته با چاشنی جذابیت ناداستان و روایتگری.

تجربه زیسته با نگاه واقعیت گرا و استفاده از ظرفیت احساسات و هنر و البته صحبت از قهرمان‌های معمولی که بین مردم عادی هستند راه خوب این دو کتاب برای انتقال پیام و ماندگاری آن در ذهن مخاطب است. سعی می‌کنم بیشتر از این توضیح ندهم تا خودتان کتاب را بخوانید و درباره‌اش صحبت کنید…!

باید یاد بگیریم در سده جدید شمسی هستیم و متناسب با به‌روز شدن مخاطب و ابزار تبلیغاتی دشمن، ما هم لازم است مهمات و توپخانه‌مان را به‌روز کنیم.

همان‌طور که جنگ سخت در دفاع مقدسی که ۳۰ سال قبل تمام شد امروز با روش‌های تازه بروز و ظهور داشته، سبک گفت‌وگو و تبلیغ ما هم نباید در بن بست دهه شصت گیر بیفتد. طبیعتاً اگر امروز با کلاشینکف به جنگ ترکیبی برویم جز تلفات و شکست سنگین عایدی نخواهیم داشت البته طبق معمول توجیه کردن‌ها بعد از این شکست احتمالاً چیزی از ارزش‌های ما کاسته نمی‌شود.

آخر هفته خوب یعنی صبح با ادبا و شعرا و عصر در جمع نویسندگان دغدغه‌مند حمایت از گروه‌هایی که باعث نزدیک شدن دل‌ها در جامعه می‌شوند را وظیفه مهم خود می‌دانم.»

روایت متفاوت سخنگوی شورای شهر اصفهان از یک اتفاق فرهنگی

روایت متفاوت سخنگوی شورای شهر اصفهان از یک اتفاق فرهنگی

کد خبر 584598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.