نوسازی ۱۵۰۰ تاکسی فرسوده تا پایان سال ۱۴۰۱

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از نوسازی حدود ۱۵۰۰ تاکسی فرسوده در سال جاری خبر داد و گفت: از ماه آینده تا پایان سال حدود ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: در سال گذشته نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دستور کار بود که حدود ۹ هزار و ۹۳۵ دستگاه تاکسی نوسازی شد.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب در افزایش سطح کیفی ناوگان تاکسیرانی شهری کشور موضوع واردات خودرو با اولویت ناوگان برقی و هیبریدی است، لذا در تلاش هستیم در چارچوب مصوبه دولت در خصوص واردات خودرو بتوانیم بخشی از نیاز خود را از این محل تأمین کنیم.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است. امیدواریم با اقدام به‌موقع شرکت خودروساز در تحویل خودروهای جدید که مقرر شده است برای نوسازی تاکسی‌ها مورد استفاده قرار گیرد، امیدوارم از ماه آینده تا پایان سال بتوانیم ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده را نوسازی کنیم.

وی در خصوص به‌کارگیری خودروهای جدید در ناوگان تاکسیرانی، گفت: دو خودروی مورد استفاده در حوزه تاکسیرانی تاکنون پژو ۴۰۵ و سمند پایه گازسوز بوده است که با اعلام شرکت خودروساز و تأیید دولت تولید این دو خودرو از اردیبهشت‌ماه سال جاری متوقف شده است. با توجه به پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است، خودروی سمند سورن از مردادماه در فرایند نوسازی تاکسی‌های فرسوده قرار گیرد.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: سمند سورن از مردادماه در فرایند نوسازی تاکسی‌های فرسوده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 584592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.