سهیم‌سازی مردم تورنتو در مبارزه با تغییرات اقلیمی

جنبش جدیدی در تورنتو، پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، شکل گرفته است که در آن مردم به عنوان مشاورانی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی عمل می‌کنند و به حمایت از "استراتژی کربن صفر" می‌پردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران تورنتو از رسیدن به هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰ به عنوان یکی از بلندپروازانه‌ترین اهداف سراسر آمریکای شمالی، خبر داده و برای تحقق آن، تاکنون اقدامات زیادی اعمال کرده‌اند. ایجاد گروه مشاوره اقلیمی یکی از مهم‌ترین اقدامات در این رابطه بوده است، که در آن عموم مردم به مبارزه با تغییرات اقلیمی در سراسر شهر دعوت شده‌اند. اعضای این گروه برنامه‌ها و نوآوری‌هایی را در سراسر شهر پیاده خواهند کرد تا از این طریق به کاهش انتشار گازهای آلاینده کمک کنند، ضمن این‌که سایر مردم شهر را نیز به پیاده‌سازی اقدامات مشابه دعوت خواهند کرد.

سهیم‌سازی مردم تورنتو در مبارزه با تغییرات اقلیمی

اعضای گروه مشاوره اقلیمی که متشکل از نمایندگان نهادهای دولتی و غیردولتی، رهبران اجتماعی، جوانان و ساکنان خواهد بود، با مشارکت یکدیگر به اعمال نوآوری‌های متعددی برای به حداقل رساندن تغییرات آب‌وهوایی، افزایش حس برابری میان مردم در رابطه با کیفیت هوا و افزایش تاب‌آوری مناطق اقدام خواهند کرد، ضمن این‌که برای کاهش موانع اقتصادی، اجتماعی و رفاهی ناشی از این بحران خواهند کوشید.

مدیران تورنتو تمام افراد علاقه‌مند به رسیدن به "هدف صفر کربن تا سال ۲۰۴۰ " را دعوت کرده و از آن‌ها خواسته‌اند علاوه بر ارائه پیشنهادهای خود برای تحقق این هدف، سبک زندگی خود را نیز تغییر دهند تا هر چه بیشتر به کاهش گازهای آلاینده و در نتیجه تسریع رسیدن به هدف کمک کنند. در واقع، مدیران شهر، تحقق هدف بلندپروازانه خود را بدون مشارکت مردم غیرممکن دانسته‌اند و از طریق آگاه‌سازی مردم از مزایای کربن صفر در شهر، همگان را به همکاری در این زمینه دعوت کرده‌اند.

اعضای گروه مشاوره اقلیمی متشکل از ۲۰ نفر خواهد بود که قرار است به مدت سه سال به عنوان مشاورانی برای راهنمایی مردم جهت کمک به کاهش انتشار گازهای آلاینده عمل کنند. اولین جلسه این گروه در پاییز ۲۰۲۲ تشکیل خواهد شد، با این حال افراد تا بیستم جولای فرصت ثبت‌نام در گروه را خواهند داشت.

سهیم‌سازی مردم تورنتو در مبارزه با تغییرات اقلیمی

کد خبر 584586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.