ساماندهی رودخانه خوانسار نیازمند ۷۵میلیاردتومان اعتبار

شهردار خوانسار گفت: رودخانه ساحلی شهر خوانسار ۱۳کیلومتر طول دارد و تاکنون ۵۰درصد آن دیواره‌سازی شده است؛ برای اتمام این پروژه نیازمند ۷۵میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خوانسار شهری خطی به طول ۱۴ کیلومتر است که کمربندی ندارد و تردد خودروهای سنگین از داخل شهر موجب بروز حوادث ترافیکی و آسیب به زیرساخت‌های شهری می‌شود؛ بنابراین اجرای پروژه کنارگذر شرقی خوانسار اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: حفاری‌های انجام شده از سوی شرکت آب‌وفاضلاب بدون بازسازی رها شده و شهرداری برای ترمیم حفاری‌های جامانده نیازمند دو هزار تن قیر است.

شهردار خوانسار با اشاره به سیل‌خیزبودن شهر، خاطرنشان کرد: رودخانه ساحلی شهر خوانسار ۱۳ کیلومتر طول دارد و تاکنون ۵۰ درصد آن دیواره‌سازی شده است، تکمیل عملیات دیواره‌سازی نیازمند ۷۵ میلیارد تومان است.

احمدی با بیان اینکه با اجرای این پروژه رینگ جاده ساحلی تکمیل و مشکل فاضلاب شهری حل می‌شود، تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار شهرداری به صورت امانی پروژه دیواره‌سازی را اجرایی می‌کند و هزینه کمتری به دولت تحمیل می‌شود.

وی گفت: ساماندهی و تکمیل رودخانه بزرگ خوانسار به دلیل قرار گرفتن این رودخانه در کنار معابر عمومی و مناطق مسکونی شهر از اهمیت خاصی برخوردار است و تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه دیوار ساحلی و کنارگذر شهر خوانسار از مطالبات شهرداری در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان بود.

کد خبر 584558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.