آماده تفویض اختیارات بیشتر به مدیر کل گمرکات استان اصفهان هستیم

رئیس کل گمرک در خصوص تفویض اختیار به مدیران کل گمرک گفت: این تفویض اختیارات در ابعاد مختلف توسط گمرک کشور انجام شده است و در صورت احصای موارد می‌توان ستاد را از حالت اجرایی خارج کرد و حتی می‌توان مدیرکل گمرکات استان را به عنوان مدیر کل گمرکات در جلسات راهبردی صادرات و واردات کشور در نظر گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان, علیرضا مقدسی تخصیص ۵۵ درصد استرداد حقوق ورودی کشور به گمرک اصفهان را نیز بیانگر ارزش آفرینی بالای واحدهای تولیدی اصفهان دانست.

وی رقم ۲۵.۵ میلیارد دلاری مبادله تجاری سه ماهه نخست سال‌جاری کشور و تراز تجاری مثبت ۶۰۵ میلیون دلاری را بسیار قابل توجه دانست و اظهار کرد: اطمینان داریم با همت و تلاش بخش خصوصی و دولت این تراز مثبت همچنان ادامه خواهد یافت.

رئیس کل گمرک ایران خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت‌های بالای استان در حوزه صنایع دستی، وجود کارشناس صنایع دستی پیش زمینه ایجاد گمرک تخصصی صنایع دستی می‌باشد. همچنین بر ضرورت احصاء آمار و اطلاعات استان‌های برخوردار در حوزه صنایع دستی به منظور ایجاد گمرک صنایع دستی در آنها نیز تاکید کرد.

مقدسی ضمن اعلام موافقت در خصوص ایجاد گمرک تخصصی پارچه و متعلقات تولید منسوجات در زمینه گمرک تخصصی نمایشگاهی نیز بر لزوم تقویت ساز و کار ترانزیت داخلی، ورود موقت و رویه‌های مربوط به نمایشگاه‌های بین‌المللی تاکید کرد.

وی در خصوص فعالان اقتصادی مجاز نیز گفت: تاکنون ۶۵۰ شرکت مشمول AEO قرار دارند و محدودیتی برای قرار گرفتن صادرکنندگان نمونه در این زمره وجود ندارد حتی می‌توان برای این افراد امتیازات ویژه‌ای برای پوشش موارد مشمول فعال اقتصادی مجاز در نظر گرفت.

رئیس کل گمرک کشور تمرکز بر شرکت‌های مدیریت صادرات با توجه به حجم تولید و صادرات استان اصفهان را ابزاری برای تسهیل امور صادرکنندگان و مؤثر در افزایش سهم بازار، رایزنی‌ها و دیپلماسی‌ها دانست.

مقدسی در کنار فعالان مجاز اقتصادی پیشنهاد مسیر آبی برای فعالیت تجاری را نیز تسهیل کننده امور دانست و افزود: بیشتر کشورهای توسعه یافته به این سمت رفته‌اند و منتظر اجرای این پیشنهاد به صورت پایلوت در یک استان هستیم.

وی در خصوص پیشنهاد تفویض اختیار به مدیران کل گمرک گفت: این تفویض اختیارات در ابعاد مختلف توسط گمرک کشور انجام شده است و در صورت احصای موارد می‌توان ستاد را از حالت اجرایی خارج کرد و حتی می‌توان مدیرکل گمرکات استان را به عنوان مدیر کل گمرکات در جلسات راهبردی صادرات و واردات کشور در نظر گرفت.

رئیس کل گمرک کشور موارد مربوط به بانک مرکزی را نافی مسئولیت گمرک ندانست و گفت: تمام موارد را منعکس خواهیم کرد.

کد خبر 584525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.