انواع قفل هوشمند درب کدامند؟ 

‌افزایش نیاز به امنیت با وجود فناوری‌های امنیتی که روز به روز قوی و پیچیده‌تر می‌شوند، همچنان در زندگی همه ما حرف اول را می‌زند.

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به هر نحوی با موارد و مشکلات امنیتی سروکار نداشته باشد و برای افزایش کیفیت زندگی خود نخواهد به سراغ سطح بالاتری از امنیت برود. درواقع انواع قفل هوشمند درب (قفل دیجیتال) با توجه به افزایش روزافزون دغدغه‌ها نسبت به این مفهوم وارد بازار رقابت شده است. در این مقاله قرار است شما را با انواع قفل هوشمند درب آشنا نماییم.

چرا قفل‌های معمولی به اندازه انواع قفل هوشمند محبوبیت ندارند؟

شاید انواع قفل‌های معمولی آمیخته به حس نوستالژیک باشند و با صدای چرخیدن کلید در مغزی، حس خوشایند رسیدن به خانه یا از راه رسیدن کسی که دوستش داریم، در ما جان بگیرد، ولی بروز مشکلات متعدد و دغدغه‌های فراوان زندگی به ویژه دغدغه تأمین معاش و بحران‌های مالی ناشی از سرقت و صدمات جبران ناپذیر آن، باعث شده است تا دیگر این قفل‌ها ارزش ویژه ای نداشته باشند.

با این اوصاف، قفل‌های معمولی همچنان کاربرد دارند. نکته‌ای که اهمیت پیدا کرده است، جایگاه استفاده از این قفل‌ها در زندگی مدرن است. باید اینگونه اضافه کنیم که هرچه قفل‌های معمولی در انجام وظیفه تعریف شده «باز کردن و بستن» مورد تأیید هستند، در زمینه تأمین امنیت کامل افراد و حفظ حریم خصوصی آنها موفقیت چندانی ندارند. اینجاست که نقش قفل هوشمند پررنگ می‌شود!

دلیل اهمیت قفل هوشمند یا دیجیتال چیست؟

وقتی صحبت از تفاوت قفل معمولی و قفل هوشمند می‌شود، طبعاً منظور ویژگی‌های شاخصی است که قفل‌های هوشمند را از قفل‌های عادی متمایز می‌کند. در تعریف قفل هوشمند باید نوشت:

این نوع قفل نیازی به کلید ندارد. فرایند بستن (قفل کردن) یا باز کردن درب معمولاً به روش‌های نوین دیگری مثل اثر انگشت، تشخیص چهره، رمز عبور، کارت هوشمند و تلفن همراه انجام می‌شود. امنیت این قفل‌ها به دلیل بازشدن با دسترسی‌های بیومتریک (اثر انگشت یا تشخیص چهره) بسیار بالا است. همچنین در مقایسه با قفل‌های معمولی، عملکرد بسیار سریعی دارند و کار با آنها به مراتب ساده‌تر است. مورد جذابیت ظاهری آخرین ویژگی است که با توجه به زندگی متنوع و تجملاتی امروز می‌تواند نظر اکثریت مصرف کنندگان را به خود جلب کند.

مزایای انتخاب قفل‌های هوشمند

انواع قفل هوشمند درب کدامند؟ 

همه انواع قفل هوشمند به دلیل داشتن مزایای زیر موفق شده‌اند نظر طرفداران خود را به خوبی جلب کنند:

تأمین امنیت بالا برای ساختمان

همانطور که بالاتر توضیح دادیم، مسئله امنیت بیش از گذشته جزو دغدغه انسان شده است. وجود آیتم‌های منحصربه فردی مثل قفل یا باز کردن درب ساختمان با اثر انگشت، تشخیص چهره و موارد دیگر باعث شده است روند باز شدن و دسترسی به داخل ساختمان پیچیده‌تر شود و فقط افرادی بتوانند وارد شوند که اطلاعات لازم را در حافظه این نوع قفل ثبت کرده باشند.

رفت و آمد آسان

قفل‌های دیجیتال بدون کلید باز می‌شوند. بنابراین فرایند باز شدن و ورود به ساختمان با سرعت بسیار بالاتری انجام می‌شود و دیگر نگرانی نداشتن کلید یا فراموش کردن آن وجود ندارد. با رواج زندگی هوشمند، افزایش میزان شتاب در فعالیت‌های روزانه و حذف فیزیکی وسایل، این ویژگی نظر بسیاری از کاربران قفل‌های هوشمند را جلب کرده است.

کنترل از راه دور

از دیگر خوبی‌های زندگی هوشمند، قدرت کنترل از راه دور است. تنها کافی است برنامه مخصوص به قفل دیجیتال مورد نظر را در گوشی همراه خود نصب کنید تا هرزمان که در ساختمان حضور ندارید، به سادگی بتوانید درب را برای افرادی که می‌شناسید و نباید پشت درب بمانند، باز کنید. نظارت بر رفت و آمدهای ساختمان از دیگر مزایای استفاده از انواع قفل هوشمند درب است.

جذابیت ظاهری

تناسب و همخوانی در زندگی مدرن امروز اهمیت زیادی دارد. بنابراین انتخاب قفلی که با نمای ظاهری ساختمان همخوانی داشته باشد، شاید دغدغه اصلی نباشد ولی قطعاً یکی از دغدغه‌های طراحان و مهندسین برای آن دسته از کاربرانی است که مایل هستند طراحی ظاهری قفل با طراحی بیرونی ساختمان تناسب داشته باشد.

مناسب برای درب‌های متفاوت

تفاوتی ندارد که جنس و ساختار درب ساختمان از چه ماده‌ای و به چه شکلی باشد، انواع قفل‌های دیجیتال به خوبی با قالب‌های کلاسیک و قدیمی و همچنین درب‌های کوچک و ساده سازگاری دارند.

این ویژگی‌ها به طور واضح به ما نشان می‌دهد که چرا باید از قفل هوشمند استفاده کرد و این حجم از محبوبیت، به چه دلیل است.

انواع قفل هوشمند درب کدام اند؟

انواع قفل هوشمند درب کدامند؟ 

انتخاب نوع قفل دیجیتال کاملاً به سلیقه و نگاه امنیتی کاربر بستگی دارد. انواع قفل‌های هوشمند را می‌توان با دسته بندی زیر، معرفی کرد:

قفل‌های هوشمند با اثر انگشت

دسترسی بیومتریک با اثر انگشت، ویژگی اصلی این نوع قفل است. فرد می‌تواند پس از ثبت اطلاعات اثر انگشت خود در حافظه برنامه، با قرار دادن انگشت روی صفحه اسکنر که روی پنل بیرونی طراحی شده است، شناسایی و وارد ساختمان شود.

باید اضافه کنیم که این قفل دیجیتال از جمله مطمئن‌ترین قفل‌های هوشمند در بازار است که به دلیل کاربری آسان، محبوبیت زیادی بین مصرف کنندگان دارد.

قفل هوشمند با تشخیص چهره

این قفل نظر بسیاری از کاربران را به عنوان پیشرفته‌ترین محصول هوشمند جلب کرده است. کاربر پس از ثبت اطلاعات چهره خود در حافظه برنامه، باید مقابل دوربین که روی پنل دستگاه نصب شده است بایستد. پس از تطبیق اطلاعات ثبت شده با اطلاعات فعلی، بازگشایی قفل انجام می‌شود.

همچنین ناگفته نماند که به دلیل استفاده از فناوری پیشرفته‌تر در این نوع قفل دیجیتال، قیمت آن در مقایسه با نمونه‌های دیگر بالاتر است.

قفل‌های کارتی

یکی از محبوب‌ترین انواع قفل هوشمند در صنف هتل داران، قفل کارتی است. کاربر با نزدیک کردن کارت به صفحه دستگاه، می‌تواند به راحتی وارد اتاق شود. ناگفته نماند که این کارت برای هر مسافر، دوباره برنامه ریزی و با تنظیمات جدید، فعال می‌شود.

قفل هوشمند با رمز عبور

کاربرانی که به بازی‌های تقویت حافظه و معمایی علاقه مند هستند می‌توانند یک نمونه از این بازی را برای امنیت ساختمان خود درنظر بگیرند!

کاربر پس از واردکردن رمز عبور ثبت شده در حافظه دستگاه، می‌تواند وارد ساختمان شود. شایان ذکر است که قفل دیجیتالی رمزدار از دیگر محصولات هوشمند است که فروش بالایی در بازار رقابت دارد.

قفل دیجیتال ترکیبی

مجموعه‌ای از چند روش بازگشایی قفل در این نوع قفل هوشمند فعال شده است. درواقع به دلیل همین تنوع، امنیت استفاده از آن به مراتب بالاتر از انواع دیگر است.

سخن پایانی

مسئله امنیت بدون تردید دغدغه همیشه زندگی بشر به شمار می‌رود. هرچه فناوری‌های مرتبط با دستگاه‌ها و قفل‌های امنیتی، پیشرفته و پیچیده‌تر می‌شود، نیاز کاربران به درک سطح بالاتری از آرامش و آسایش در زندگی امروز تغییر می‌کند. انواع قفل هوشمند درب دقیقاً به همین دلیل محبوبیت و کارایی روزافزونی پیدا کرده است. تنوع این نوع قفل‌ها که شامل قفل با اثر انگشت، قفل دیجیتال با تشخیص چهره، قفل کارتی، قفل‌های رمزدار و قفل ترکیبی می‌شود، گواه خوبی بر گسترش سطح سلیقه کاربر است. در نهایت تمام این ویژگی‌ها و امکانات در قفل‌های هوشمند قرار گرفته‌اند تا افراد دیگر دغدغه‌ای بابت امنیت نداشته باشند. با این تفاسیر اگر قصد خرید قفل هوشمند دارید، بهتر است به این سایت مراجعه نمایید.

کد خبر 584488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.