رفع مشکلات شهری با مدیریت یکپارچه

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه اگر مدیریت یکپارچه شهری شکل گیرد بسیاری از مشکلات رفع می‌شود، گفت: الحاق زمین به شهرها باید به شهرداری و شوراهای اسلامی واگذار شود.

ماشاالله سعادتمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جایگاه شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: شورای عالی استان‌ها به‌طور مستقیم می‌تواند به مجلس و دولت طرح دهد که این نشان از جایگاه مهم این شورا است.

وی با بیان اینکه امروز شورای عالی استان‌ها به‌عنوان شورای فرادستی جایگاهی خوبی دارد، ادامه داد: مجلس و دولت با این شورا همراه هستند و شورای عالی استان‌ها همین نقش را در استان داشته است که البته این جایگاه همچنان شناخته نشده است.

رئیس شورای اسلامی استان قم تصریح کرد: نظارت بر عملکرد، نظارت‌های پایه و آموزش اعضا و هماهنگ کردن مسئولان استان در موضوعات مختلف و پیشگیری از تبعیض نیز از وظایف شورای عالی استان‌ها است.

وی با انتقاد از سیاست‌های نادرست در توسعه شهرها، گفت: به‌عنوان مثال بیش از ۱۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر قم وجود دارد که هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای مسکن در این بخش‌ها بسیار کمتر از مناطق جدید است، اما همچنان شاهد هستیم که برای ایجاد مسکن‌های جدید به دنبال زمین‌ها و اراضی جدید می‌گردند.

سعادتمند افزود: اگر امروز مدیریت یکپارچه شهری شکل گیرد بسیاری از مشکلات رفع می‌شود، الحاق زمین به شهرها باید به شهرداری و شوراهای اسلامی واگذار شود که در این صورت تا ۷۰ درصد مشکلات شهری برطرف می‌شود، اما در حال حاضر همتی برای این کار نیست.

کد خبر 584477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.