نیاز آتش‌نشانی مبارکه به ایستگاه‌های جدید و نردبان هیدرولیک

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه با بیان اینکه این سازمان به نردبان هیدرولیک برای اطفای حریق در ساختمان‌های مرتفع نیاز دارد، گفت: ساخت بناهای بلندمرتبه‌ در شهر افزایش یافته است و در صورت وقوع حادثه در این‌گونه سازه‌ها، نردبان مناسب در اختیار نداریم.

کیومرث مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی شش ماه گذشته ۵۵۰ عملیات توسط آتش‌نشانان سازمان انجام شده که از این تعداد ۲۰۰ مورد مربوط به حوادث اطفای حریق و ۳۵۰ مورد مربوط به عملیات امداد و نجات بوده است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های در دست اقدام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه در سال جدید، افزود: ساخت و احداث ایستگاه آتش‌نشانی شماره سه واقع در صفائیه جهت امدادرسانی بهینه به شهروندان، خرید و تجهیز یک دستگاه خودرو نردبان آتش‌نشانی ۵۰ متری جهت امداد و نجات در ساختمان‌های بلندمرتبه و ساخت استخر ذخیره آب چند منظوره در محل ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی از اهم اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات تخصصی آتش‌نشانی، درخواست استخدام و به‌کارگیری نیروی جوان، تحصیل کرده و متخصص، ارتقای سطح آموزشی آتش‌نشانان و برگزاری دوره‌های متنوع آتش‌نشان داوطلب، ویژه جوانان در تابستان پیش‌رو از برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی است.

مختاری با بیان اینکه آتش‌نشانی شهر مبارکه به ایستگاه‌های جدید و نردبان هیدرولیک برای اطفای حریق در ساختمان‌های مرتفع نیاز دارد، اضافه کرد: ساخت بناهای بلندمرتبه‌ها در شهر افزایش یافته است و در صورت وقوع حادثه در این‌گونه سازه‌ها، نردبان مناسب برای امدادرسانی در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی مبارکه به ماشین‌آلات جدید اطفای حریق و تجهیزات غواصی نیاز دارد، گفت: ماشین‌آلات این سازمان از سال‌های گذشته فعال بوده و فرسوده شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه تصریح کرد: تجهیزات انفرادی آتش‌نشانی ازجمله کلاه ضد انفجار، اور و شلوار افزایش قیمت زیادی داشته است و با توجه به وضعیت درآمدی، شهرداری امکان خرید تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی را ندارد، مگر اینکه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها بخشی از هزینه‌ها را تأمین کنند.

مختاری با بیان اینکه سن تعدادی از نیروهای آتش‌نشانی مبارکه بالا رفته است، گفت: این سازمان هم‌اکنون ۳۰ نیرو در اختیار دارد، اما تنها پنج نفر از آن‌ها متخصص و سایر افراد نیروی عادی هستند.

وی افزود: درحال‌حاضر دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهر وجود دارد و تعداد آن‌ها باید به چهار ایستگاه افزایش یابد.

کد خبر 584472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.