نیاز ۶ هزارمیلیاردریالی برای دندان‌پزشکی بیماران خاص

رئیس اداره دندان‌پزشکی وزارت بهداشت از نیاز ۶ هزارمیلیاردریالی برای دندان‌پزشکی بیماران خاص در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال هفت واحد دندان‌پزشکی خاص دیگر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم صادقی در مراسم افتتاح بیست‌وسومین واحد دندان‌پزشکی در کشور و نخستین مرکز در شمال استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به سرانجام اقدام وزارت بهداشت در راستای ایجاد مراکز دندان‌پزشکی ویژه بیماران خاص، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های عملیاتی ما در سال ۱۴۰۱، ایجاد مراکز دندان‌پزشکی برای بیماران خاص است تا بتوانیم در این مراکز، خدمات دندان‌پزشکی تخصصی را برای بیماران خاص ارائه کنیم.

وی افزود: براساس این برنامه، مقرر شد در همه مراکز استان‌ها، مراکز ارائه خدمات دندان‌پزشکی تخصصی و سطح سه به بیماران خاص استان ایجاد شود تا بیماران هر استان برای دریافت خدمات مورد نیاز در این حوزه از استان خود خارج نشوند.

رئیس اداره امور دندان‌پزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: این مراکز، کاملاً مستقل هستند و جامعه هدف‌شان بیماران خاص و صعب‌العلاج اعم از بیماران سرطانی، بیماران هموفیلی، تالاسمی، ای‌بی، اوتیسم و معلولان ذهنی حرکتی و جسمی است.

وی تصریح کرد: ازآنجاکه در بخش خصوصی تمایلی برای ارائه خدمت به این بیماران وجود ندارد، وظیفه حاکمیتی وزارت بهداشت این است که امکانات لازم را برای درمان مشکلات دندان‌پزشکی بیماران خاص ایجاد کند. بنابراین این امکان را ایجاد می‌کنیم که بیماران بتوانند از خدمات دندان‌پزشکی مورد نیازشان بهره‌مند شوند.

صادقی با بیان اینکه تجهیز این مراکز شامل تأمین یونیت، دستگاه رادیوگرافی و دستگاه بیهوشی بر عهده ستاد وزارت بهداشت است، گفت: سایر امکانات اعم از نیروی انسانی و فضای فیزیکی با خود دانشگاه است.

کد خبر 584460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.