صدور پروانه الکترونیکی گامی مهم در راستای شفاف‌سازی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس قول و تعهدی که مجموعه معاونت شهرسازی داده است از اول تیرماه سال جاری صدور پروانه به صورت غیرحضوری انجام می‌شود؛ این کار مزیت‌های بسیاری دارد، در زمان صرفه‌جویی شده است و شفاف‌سازی قابل قبولی ارائه می‌شود.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صدور الکترونیکی و غیرحضوری شدن پروانه ساختمانی، اظهار کرد: دریافت مجوز پروانه ساختمانی و اقدامات بعدی مانند اصلاح پروانه، پایان ساخت و تمام مراحل آن یکی از بیشترین دلایل مراجعه‌های مردم به شهرداری‌ها است که معمولاً از آن به عنوان یک فرایند طولانی و زمان‌بر یاد شده است.

وی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل در شهرداری اصفهان و بسیاری از شهرداری‌های کل کشور صدور پروانه ساختمانی روند الکترونیکی داشته، اما غیرحضوری نبوده است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ای که شورای ششم و شهردار اصفهان از ابتدای فعالیت خود داشته‌اند، مقرر شد فرایندهای زمان‌بر، پیچیده و همراه با فساد را به نحوی برای مردم روان و بدون آسیب و مشکل کنیم.

رئیس شورای شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بحث دولت الکترونیک از گذشته در تمام کشور مطرح بوده و اقدامات مناسبی نیز انجام شده است؛ صدور پروانه ساختمانی الکترونیک اقدام پیچیده و دشواری بود و به تعداد پلاک‌های شهر شرایط متفاوتی داشت، اما بر اساس قول و تعهدی که مجموعه معاونت شهرسازی داده است از اول تیرماه سال جاری صدور پروانه به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، این اقدام مزیت‌های بسیاری دارد؛ در زمان صرفه‌جویی و شفاف‌سازی قابل قبولی ارائه می‌شود.

وی در خصوص روند فرایند صدور پروانه الکترونیکی، اضافه کرد: با الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی متقاضی می‌تواند رصد کند که کار در چه مرحله‌ای قرار داد، همچنین علاوه‌بر کاهش مسائل ترافیکی و زمان صدور پروانه از مواجهه حضوری و چهره به چهره در شهرداری نیز خودداری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر فسادی نیز بخواهد شکل بگیرد در صدور پروانه غیرحضوری و نبود مراجعه متقاضی به شهرداری این احتمال به صفر نزدیک می‌شود، گفت: بر اساس این قول یکی از خواسته‌های جدی شورای اسلامی شهر اصفهان و یکی از دغدغه‌های شهردار و مجموعه معاونت شهرسازی شهرداری که عملیاتی کردن این مسئله بوده، از اول تیرماه محقق شده است.

کد خبر 584447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.