توئیت وزارت امور خارجه درباره هفته حقوق بشر

وزارت امور خارجه به مناسبت آغاز هفته حقوق‌ بشر آمریکایی در توئیتی به موارد متعدد نقض حقوق‌ بشر و حقوق بین‌الملل توسط ایالات متحده آمریکا اشاره کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزارت امور خارجه به مناسبت آغاز هفته حقوق بشر آمریکایی در توئیتی به موارد متعدد نقض حقوق‌بشر و حقوق بین‌الملل توسط ایالات متحده آمریکا اشاره کرده است.

در این توئیت نوشته شده است:

«بارزترین نمونه از رفتارهای حقوق بشری دولت ایالات متحده آمریکا ترور هدفمند سردار قاسم سلیمانی است. این اقدام خودسرانه، غیرقانونی و جنایت بار نقض بسیاری از اصول مصرع حقوق بشر و حقوق بین‌الملل عمومی است.

آمریکا با ترور سردار سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم، مرتکب نقض جدی و شدید حق حیات و نقض اصل منع توسل به زور شده است. همه عاملان و آمران این جنایت، "مسئولیت کیفری" دارند.

ارزش منابع مسدود شده افغانستان در آمریکا، میلیاردها دلار شامل ارز، اوراق قرضه و طلا است.

آمریکا با تأسیس زندان ابوغریب و گوانتانامو و شکنجه و آزار زندانیان و قتل‌های فراقضایی شکل جدیدی به رفتارهای نقض حقوق بشری خود داد و روش‌های جدیدی از تجاوز به حقوق انسان‌ها را ابداع کرد.

دزدی دریایی محموله‌های نفتی ایران، نشان دهنده استیصال آمریکا در ادامه اعمال تحریم‌های نفتی و شکستن هیمنه این تحریم‌ها است.

تحریم‌های آمریکا سبب شده است تا کودکان و سایر افراد مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج در ایران نتوانند از حق سلامت خود بهره‌مند شوند.

آمریکا در حالی مدعی حمایت از حقوق بشر است که سالانه ده‌ها سیاه‌پوست در ایالات مختلف توسط پلیس این کشور به ناحق کشته می‌شوند.

آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند طرفدار حقوق بشر هستند؛ هواپیمای مسافربری ایران را روی آسمان می‌زنند. قریب ۳۰۰ نفر مسافر بی‌خبر را از بین می‌برند. به آن کسی که این جنایت را انجام داد. مدال هم می‌دهند!»

کد خبر 584445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.