بررسی مشکلات شهری در چهارمین قرارگاه میز خدمت در شیراز

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یکی از مشکلات اساسی در محله شهید شیبانی معضل فاضلاب صنعتی و خانگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افسانه خواست خدایی، امروز دوشنبه ششم تیرماه _ در حاشیه چهارمین قرارگاه جهادی میز خدمت محله محور شهید دادالله شیبانی که در مسجد خاتم الانبیا برگزار شد، با اشاره به این موضوع که این منطقه بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در سطح این منطقه به معضل فاضلاب صنعتی و خانگی باز می‌گردد که در بستر رودخانه چنارراهدار جاری است و زمینه ساز چالش‌های عدیده‌ ای برای اهالی منطقه و کلان‌شهر شیراز شده است.

وی ادامه داد: شورای ششم شعار محرومیت زدایی را سرلوحه عملکرد و فعالیت خود قرار داده و در این راستا توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد. به همین دلیل معضل رودخانه چنارراهدار در کارگروه صیانت از حقوق عامه مورد بررسی قرار گرفته و خروجی این جلسات ۱۸ مصوبه برای حل بحران چنارراه دار بوده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برخی از مصوبه‌ها، گفت: به کارخانه‌های نشاسته سازی فرصت هشت ماهه‌ای داده شده بود تا نسبت جابجایی کارخانه یا راه اندازی تصفیه خانه مشترک اقدام کنند. اما همانطور که پیش بینی می‌شد این واحدهای صنعتی تاکنون نسبت به بهره برداری از تصفیه خانه اقدام نکردند.

وی افزود: موضوع آلودگی‌های صنعتی و فاضلاب‌های خانگی به تبعات وخیم محیط زیستی منجر شده و سلامت عمومی جامعه را خدشه دار می‌کند، آبفای شیراز همکاری‌های مؤثری در زمینه تکمیل چرخه فاضلاب و کاهش آلودگی‌های رودخانه چنارراهدار داشته است.

خواست خدایی تصریح کرد: کارگروه صیانت از حقوق عامه پس از تبادل نظر و بررسی تمام زوایای این بحران به این نتیجه رسید که به کارخانه‌های آلاینده که در مجارت رودخانه چنارراهدار فعالیت می‌کنند مهلت مجدد سه ماهه‌ای داده شود تا نسبت به تهیه زیرساخت‌های لازم اقدام کرده و تصفیه خانه در اسرع وقت راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه جابجایی کارخانه‌های آلاینده هم در دستور کار است، گفت: بر اساس صورت‌جلسه کارگروه صیانت از حقوق عامه مصوب شد که شهرداری، آب منطقه‌ای و آبفای شیراز طی یک اقدام مشترک نسبت به ایجاد خط لوله و احداث تصفیه خانه اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: شهرداری منطقه پنج با چالش‌های جدی دارد، یکی دیگر از مشکلات اساسی این منطقه به کمبود روشنایی معابر باز می‌گردد و این مساله چالش‌های عدیده‌ای را در حوزه ایمنی و امنیت برای شهروندان به وجود آورده است. به همین دلیل از شرکت برق درخواست شد تا در اسرع وقت نسبت به تأمین روشنایی معابر اقدام کند.

وی ادامه داد: در محدوده و حریم شهرداری منطقه پنج شیراز شاهد ساخت سازهای غیرقانونی هستیم که زمینه ساز آسیب‌های متعددی است. به منظور پیشگیری از این موارد نیازمند همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی با شهرداری به صورت گسترده‌تری هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان‌کرد: از آموزش و پرورش انتظار می‌رود توجه بیشتری به زیرساخت‌های آموزشی که در سطح منطقه دو قرار دارد، داشته باشد و نسبت به نوسازی مدارسی که مدت‌ها از زمان تعطیلی و مخروبه شدن آن‌ها می‌گذرد، اقدام کند.

وی گفت: مواردی مانند انشعابات غیرمجاز، حضور اتباع بیگانه، اعتیاد و عرضه مواد مخدر، گسترش زیرساخت‌های درمانی و دیگر کمبودهایی که در محدوده شهرداری منطقه پنج قرار دارد از دیگر محورهایی که باید به آنها توجه ویژه‌ای داشت.

کد خبر 584441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.