آزادی ۳۲۴ زندانی با کمک ۶۴ میلیارد تومانی/۱۱۵ زندانی مشمول پابند الکترونیکی شدند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: در سال جاری در ۳۰ برنامه تلویزیونی یک شهر ضیافت و حدود ۴۰ جشن گل‌ریزان در استان برگزار شد که ماحصل آن، آزادی ۳۲۴ زندانی با کمک حدود ۶۴ میلیارد تومان بوده است.

علیرضا بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به برنامه‌های اجرا شده برای آزادی زندانیان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اظهار کرد: سنت حسنه آزادی زندانیان با کمک خیران و نیکوکاران اصفهانی در سال جاری در ۳۰ برنامه تلویزیونی «یک شهر ضیافت» و حدود ۴۰ جشن گل‌ریزان در استان برگزار شد که ماحصل آن آزادی ۳۲۴ زندانی با کمک حدود ۶۴ میلیارد تومان بوده است.

آزادی تعداد ۱۲۶ زندانی در سال گذشته

وی افزود: در سال گذشته ۱۲۶ زندانی با مبلغی حدود ۲۳ میلیارد تومان و در سال ۹۳، ۲۸ زندانی با مبلغ حدود پنج و نیم میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد که در سال جاری با رشد ۱۰ برابری نسبت به سال ۹۳ روبه‌رو بوده است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در ادامه با اشاره به نقش مهم خیران و مددکاران در اخذ رضایت از شکات، تصریح کرد: در سال گذشته ۵۲۰ نفر با مبلغی حدود ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از زندان‌ها رهایی یافتند و در مدت سه‌ماهه گذشته نیز ۲۴۰ نفر با ۴۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون از بند رهایی و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

آزادی ۶۸ زندانی در سال جاری

وی گفت: در جلسه‌های صلح و سازش شورای حل اختلاف شعبه ۲۱ مستقر در زندان با همکاری مؤسسه خیریه حضرت امام موسی کاظم (ع) در سال قبل ۵۲۰ نفر و امسال ۶۸ نفر را از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده‌ها بازگرداند.

بابایی ادامه داد: شوراهای حل اختلاف چهارده‌گانه در زندان‌های استان نیز در سال گذشته یک هزار و ۹۳ نفر و در دوماهه سال جاری تعداد ۳۴۵ نفر را به آغوش خانواده و جامعه بازگرداند.

نجات ۲۱ نفر به‌طور قطعی از قصاص

وی یکی دیگر از تلاش‌ها و فعالیت‌های مؤثر در زندان‌بانی اسلامی را اخذ رضایت و رأفت اسلامی بیان کرد و گفت: با تلاش مددکاران، خیران و مسئولان زندان‌های استان، در سال گذشته از میان محکومان به قصاص، ۲۱ نفر به‌طورقطعی از قصاص نجات یافتند و حکم ۱۳ زندانی دیگر به‌صورت مشروط با ادامه پیگیری‌ها به قطعی تبدیل خواهد شد، همچنین در دو ماهه اول سال جاری پنج نفر دیگر نیز از قصاص نفس و دو نفر نیز به‌طورمشروط رهایی یافتند.

نایب رئیس هیئت‌مدیره انجمن حمایت زندانیان اصفهان افزود: در سال گذشته مبلغ ۱۸ میلیارد و ۲۲۸ میلیون و ۸۹۷ هزار ریال کمک‌های نقدی و در سه‌ماهه اول سال جاری نیز مبلغ ۳۵ میلیارد و ۲۰۳ میلیون و ۵۱۸ هزار ریال کمک نقدی به خانواده‌های تحت پوشش انجمن اهدا شده است.

وی اظهار کرد: اشتغال و حرفه‌آموزی به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم سازمانی در امر اصلاح و تربیت است که در استان اصفهان توسط بنیاد تعاون در بخش کارگاهی و قرارداد با بخش خصوصی زمینه اشتغال را برای مددجویان مهیا تا جایی که در سال گذشته دو هزار و ۴۱۹ نفر توسط بنیاد تعاون به‌کارگیری شده و درمجموع مبلغ ۱۴۱ میلیارد و ۱۶ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۸۵ ریال حقوق و دستمزد پرداخت شده و در سال جاری نیز دو هزار و ۷۱۴ نفر مشمول و مبلغ ۵۳ میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۱۵۵ ریال حقوق دریافت کرده‌اند.

اشتغال ۲۱۳۲ زندانی در سال گذشته

بابایی گفت: انجمن‌های حمایت نیز در سال گذشته دو هزار و ۱۳۲ نفر از زندانیان را در استان به اشتغال مشغول کردند که ماحصل آن پرداخت ۴۳۷ میلیارد و۸۰۶ میلیون و ۲۵۹ هزار و۵۰ ریال حقوق و دستمزد بوده و در سال جاری نیز دو هزار و ۲۷۳ نفر با ۱۲۱ میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۹ ریال پرداخت شده است که میزان رشد پرداخت حقوق و دستمزد زندانیان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد بوده است.

وی افزود: فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی ازجمله فرآیندها و اقدامات مؤثری است که به‌طورروزانه در تمام زندان‌ها اجرا و ماحصل آن وجود ۳۲۹ نفر زندانی حافظ قرآن کریم از یک جز تا سی جز بوده است.

۱۲۳۸ نفر در سال گذشته عفو شدند / انتقال‬ ۹۰ زندانی غیربومی به استان خود

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به بخش آموزش کلاسیک و نهضت سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ که ۴۹۸ نفر زندانی مشغول بودند، تصریح کرد: اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در زندان‌های استان یک هزار و ۲۹۶ نفر را شامل شده که در همین راستا در مسابقات قرآنی که به‌صورت منطقه‌ای برگزار شد، اصفهان حائز رتبه اول شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته باهمت، و تعامل و مشارکت اعضای کمیسیون عفو استان یک هزار و ۲۳۸ نفر مشمول عفو شدند و در سه‌ماهه اول سال جاری نیز ۹۶ نفر از تسهیلات عفو موردی بهره‌مند شدند؛ همچنین در سال گذشته ۴۹۱ نفر و در سال جاری ۹۰ نفر از زندانیان غیربومی به استان‌های خود منتقل شدند.

افزایش‬ ۷۵ درصدی اعزام به صورت الکترونیکی

بابایی با اشاره به اجرای طرح پابند الکترونیکی، تصریح کرد: اجرای این طرح یکی از دستاوردهای مهم سند تحول قضائی کشور بوده که در همین راستا در سال گذشته با اجرای این طرح ۵۰۹ نفر و در سه‌ماهه گذشته نیز ۱۱۵ نفر را شامل شده است.

وی تأکید کرد: اجرای دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان ازجمله اقدامات مؤثر و خوبی است که با هدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی اجرایی شده و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۳ هزار و ۲۵۵ نفر و در سال جاری نیز شش هزار ۹۹۳ نفر را شامل که در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۱ درصد رشد و در طی مدت سه‌ماهه گذشته سال جاری نیز حدود ۷۵ درصد از اعزام‌ها به‌صورت الکترونیکی برگزار شده است.

کد خبر 584431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.