بیانات شهید بهشتی هنوز زنده است

امام جمعه سابق اصفهان گفت: هنوز بیانات شهید بهشتی زنده است و وفاداری‌ها و روشن‌بینی ایشان همچنان در ذهن‌ها می‌درخشد. شهید بهشتی یکی ازروحانیون جهان‌شناس و مردم‌شناس بود و به پای آرمان مقدس نظام اسلامی جان باخت.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی اظهار کرد: از دورانی که قم بودیم و تحصیل می‌کردیم ایشان را به عنوان چهره شاخص حوزوی و فضلای برجسته حوزه می‌شناختیم و مورد توجه همگان بود.

وی با اشاره به روشن‌بینی و آگاهی شهید بهشتی ادامه داد: شهید بهشتی قبل از انقلاب دبیرستان دین و دانش را دایر و دانش‌آموزان را با نگاه و دید اسلامی تا حد دیپلم تربیت می‌کردند.

امام جمعه سابق اصفهان تصریح کرد: حتی به جمعی از روحانیون زبان انگلیسی تدریس می‌کردند تا طلاب علاوه بر اینکه درس علوم دین را می‌خوانند با زبان خارجی هم آشنا شوند و برای تبلیغ و آشنایی با فرهنگ‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی از فضلای شاخص و برجسته حوزه در دوران تحصیل بود همچنین مدتی نماینده مرحوم آیت‌الله بروجردی در هامبورگ بود و آنجا برای گروه‌های ایرانی و مسلمان در مسجدی سخنرانی و آن‌ها را هدایت و رهبری می‌کرد.

رهبر خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب هم شهید بهشتی همراه امام خمینی (ره) در صحنه‌های مختلف حضور داشت و یکی از چهره‌های شاخص بود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی با امام در همه عرصه‌ها همراه بود، گفت: شهید بهشتی مؤسس حزب جمهوری بود و در جلسه همان حزب فاجعه شوم هفتم تیرماه رخ داد که او به همراه ۷۲ تن دیگر به شهادت رسیدند. پس از آن فاجعه شهید بهشتی، سید شهیدان عنوان داده شد.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: مرحوم بهشتی بسیار روشن‌بین، آگاه، متین و ولایی بود؛ ما اصفهانی‌ها افتخار می‌کنیم که این شهید والامقام زاده دیار نصف‌جهان بود. البته که اصفهان افتخارات بسیاری داشته اما شهید بهشتی یکی از افتخارات برجسته این استان است.

به گفته وی، هنوز بیانات شهید بهشتی زنده است و وفاداری‌ها و روشن‌بینی ایشان همچنان در ذهن‌ها می‌درخشد. ایشان  یکی از روحانیون جهان‌شناس و مردم‌شناس بود و به پای آرمان مقدس نظام اسلامی جان باخت.

کد خبر 584419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.