کاهش ۶۰ درصدی اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی

شهردار تیران گفت: اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است، درصورتی‌که با افزایش تورم، حقوق و دستمزد، اعتبارات باید صددرصد افزایش یابد.

حسن حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم تخصیص اعتبارات ارزش افزوده و حق آلایندگی به عنوان سرفصل درآمدی شهرداری‌ها، اظهار کرد: این اعتبارات کمک زیادی به تأمین منابع درآمدی شهرداری می‌کند و تخصیص پیدا نکردن این اعتبارات بر میزان منابع درآمدی شهرداری‌ها و اجرای پروژه‌های شهری اثر منفی می‌گذارد.

وی افزود: اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است، درصورتی‌که با افزایش تورم، حقوق و دستمزد، اعتبارات باید حداقل صددرصد افزایش یابد.

شهردار تیران با بیان اینکه تخصیص اعتبارات حمایتی به شهرداری‌ها توسعه و رونق شهر را در پی دارد، تصریح کرد: بی‌توجهی در تخصیص اعتبار بر روند خدمات‌رسانی اثرگذار است و کمبود منابع مالی نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

حجتی، رکود ساختمان‌سازی و اخذ پروانه را چالش بزرگ شهرداری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: شرایط سخت اقتصادی و افزایش قیمت‌ها بر روند ساخت مسکن اثر گذاشته است و شهرداری‌ها تنها با حمایت‌های دولت قادر به ادامه فعالیت هستند.

وی بودجه شهرداری تیران را ۸۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد این بودجه صرف انجام پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی و ۳۰ درصد صرف فعالیت‌های جاری شهرداری می‌شود.

شهردار تیران تاکید کرد: در صورتی که هزینه‌های جاری تأمین و مدیریت شود، امکان انجام پروژه‌های جدید عمرانی و تکمیل طرح‌های قبلی وجود دارد.

کد خبر 584410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.