لزوم تامین آب شرب پایدار سالم مهم‌ترین معضل شهر اردل

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: مهم‌ترین معضل شهر اردل تامین آب شرب پایدار و سالم است، لذا در این راستا شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری باید اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سمانه طاهری‌مقدم امروز _دوشنبه، ششم تیرماه_ در جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری در خصوص مهم‌ترین معضل شهر اردل، اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین معضل شهر اردل تأمین آب شرب پایدار سالم است،؛ میزان کدورت آب باغ رستم به حدود ۲۷۰ NTU می‌رسد و در عمل مردم نمی‌توانند از این آب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم شهر کاج نیز دچار کمبود آب شرب هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری وظیفه دارد، طرحی مشترک جهت تأمین آب شرب شهرهای اردل و کاج به شکل مشترک تهیه کند، پیشنهاد می‌شود برای این منظور از سرچشمه رستم‌آباد و باغ رستم استفاده شود؛ چرا که اضافه پمپاژ این سرچشمه‌ها مربوط به شهرک هزار خانواری حاشیه شهر اردل بوده و افق ۲۰ ساله آن نیز تدوین شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل در خصوص تخلیه نشدن کامل ایستگاه پمپاژ این شهر، تصریح کرد: با توجه به اینکه امور آب استان چهارمحال‌وبختیاری حدود ۲۰۰ لیتر به این ایستگاه اختصاص داده است، تاکنون این تخلیه انجام نشده و با پیگیری‌ها مشخص شد از سه پمپ ایستگاه دو پمپ آن خراب است و نیاز به تعمیر دارد که تقاضا می‌شود، متولیان رسیدگی و پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تأمین امنیت غذایی، اختصاص ۳۰ لیتر آب گلخانه ۱۰۰ هکتاری اردل از انتقال آب سبزکوه و ۱۰ لیتر نیز برای پشت بند اراضی دشت اردل توسط شرکت آب منطقه‌ای استان لازم است.

کد خبر 584386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.