طرح تفصیلی شلمزار به‌روزرسانی می‌شود

سرپرست شهرداری شلمزار با بیان اینکه مشکلات طرح تفصیلی بیشتر در حوزه شهرسازی است، گفت: نقشه‌های هوایی تهیه شده مربوط به سال ۱۳۸۶ است و طرح تفصیلی از روی این نقشه‌ها تهیه شده از این رو به دلیل قدیمی بودن، جزئیات طرح با شرایط امروز شلمزار همخوانی ندارد.

محسن نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه قرارداد طرح تفصیلی سال ۹۴ منعقد شد، اظهار کرد: بیست‌وهفت جلسه با هماهنگی مسکن و شهرسازی استان و مشاور برای اعمال اصلاحات و تغییرات طرح برگزار و در نهایت سال گذشته طرح تفصیلی شهر مصوب و برای دبیرخانه راه و شهرسازی کشور ارسال شد تا به شهرداری ابلاغ شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در کمیسیون‌های مربوطه مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده است، افزود: تصویب طرح تفصیلی به دلیل مشکلات مالی و تغییر شرکت مشاور از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ به طول انجامیده که زمان بسیار زیادی است.

سرپرست شهرداری شلمزار با بیان اینکه مشکلات طرح تفصیلی بیشتر در حوزه شهرسازی است، خاطرنشان کرد: نقشه‌های هوایی تهیه شده مربوط به سال ۸۶ است، طرح تفصیلی از روی همین نقشه‌ها تهیه شده و به دلیل قدیمی بودن، جزئیات طرح با شرایط امروز شلمزار همخوانی ندارد.

نجفی با بیان اینکه طی این سال‌ها تغییرات زیادی اتفاق افتاده و طرح باید به‌روزرسانی شود، تاکید کرد: به‌روز کردن قرارداد هزینه زیادی به شهرداری تحمیل می‌کند، اما تغییر قرارداد و بازنگری طرح ضرورت دارد.

سرپرست شهرداری شلمزار تصریح کرد: در طرح تفصیلی بسیاری از پلاک‌ها مسکونی به صورت فضای سبز دیده شده و ۱۴ متر و ۷۰ سانتی‌متر سرانه فضای سبز در نظر گرفته شده است، شهرداری نیز زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع را برای ایجاد فضای سبز در مجاورت قلعه صمصام‌السلطنه خریداری کرده است.

نجفی گفت: عرض معابر شهر در طرح تفصیلی ۲۰ متری بود، اما در زمان اجرا به ۳۰ متر افزایش پیدا کرد و اصلاح شد.

وی افزود: طرح مسکن ملی در بیشتر شهرهای استان در حال اجرا است، اما در طرح تفصیلی شلمزار دیده نشده است؛ این موضوع را با مسئولان امر در میان گذاشتیم تا در طرح تفصیلی شهر لحاظ شود.

کد خبر 584335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.