مراقب کلاهبرداری‌ مجرمان از طریق سایت‌های شرط‌بندی باشید

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از کلاهبرداری مجرمان‌ در قالب سایت‌های شرط‌بندی و سوءاستفاده از حساب‌های بانکی شهروندان خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افزایش فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی سبب شده که سودجویان با شگردهای مجرمانه از جمله سایت‌های قمار و شرط‌بندی با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران، آنها را به راحتی در دام خود گرفتار کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با وعده سودهای کلان به مخاطبان خود و طراحی لینک‌های اختصاصی تحت عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و غیره سعی در جذب افراد برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارند و حتی از آنها برای تبلیغات اعمال مجرمانه خود نیز استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان درباره عضویت شهروندان در این سایت‌ها، تصریح کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که هرگونه عضویت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی یا تبلیغ این سایت‌ها جرم تلقی می‌شود و علاوه بر از بین بردن وقت و سرمایه، مشکلاتی از قبیل به خطر انداختن سلامت روانی کاربران را نیز به دنبال خواهد داشت، همچنین تبلیغات شرط بندی نیز جرم بوده و با فعالان این حوزه برابر قانون برخورد می‌شود.

وی گفت: مدیران کانال‌ها و سایت‌های قمار و شرط‌بندی برای اینکه از کلمه شرط‌بندی در تبلیغات خود استفاده نکنند موضوع پیش‌بینی را مطرح کرده و از کاربران می‌خواهند پنل کاربری خود را شارژ و مسابقات مختلف را پیش‌بینی کنند، بنابراین جوانان و نوجوان که مسابقات ورزشی و نتایج آن را پیگیری می‌کنند، تحت هیچ شرایطی نباید حساب و کارت بانکی خود را در اختیار مدیران این سایت‌ها قرار دهند.

کد خبر 584304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.