در سه ماهه نخست امسال ۸۷۰ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در اراک انجام شد

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک از انجام ۸۷۰ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتش پاد سوم محسن فضلی عصر امروز _یکشنبه پنجم تیرماه_ با اعلام خبر انجام ۸۷۰ مورد عملیات، اظهار کرد: از مجموع عملیات‌های آتش نشانان در سه ماهه ابتدای سال جاری، ۳۲۶ مورد مربوط به عملیات خاموش سازی آتش و ۵۴۴ مورد آن در زمینه امداد و نجات بوده که در تمامی این حوادث نیروهای عملیاتی سازمان نشانی اراک با حضور به موقع خود اقدام به امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی آتش سوزی‌ها نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، افزود: از مجموع ۳۲۶ مورد آتش‌سوزی رخ داده در شهر اراک در مدت این سه ماه، بیشترین موارد مربوط به فضای سبز، باغ و مراتع با ۱۱۰ مورد، ۶۸ مورد مربوط به منازل مسکونی، تجاری، اداری، کارگاه و انبار، تعداد ۳۸ مورد مربوط به خودرو و وسائل نقلیه، ۱۲ مورد مربوط به سیلندر گاز و مخازن سوخت و مابقی نیز سایر موارد از قبیل ضایعات و محوطه باز بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک همچنین از انجام ۵۴۴ مورد عملیات امداد و نجات و نیز ۲۵۰ مورد خدمات ایمنی در مدت زمان یاد شده خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۱۹۸ مورد زنده گیری و رهاسازی حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ۱۰۳ مورد امداد آسانسور، ۵۵ مورد سوانح خودرویی، ۲۷ مورد گیرکردن انگشتر و اعضای بدن، ۲۲ مورد نشت گاز و مایعات سوختنی از خودر و، هفت مورد انفجار، یک مورد مسمومیت با گاز مونواکسید کربن و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است، خدمات ایمنی نیز شامل استقرار خودرو در اماکن مختلف جهت تأمین ایمنی می‌باشد.

فضلی با اعلام اینکه شاهد افزایش ۱۰ درصدی حوادث سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌باشیم، ادامه داد: در این عملیات‌ها ۶۰۳ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۹۷ نفر که عمدتاً مربوط به سوانح خودرویی بود مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. متأسفانه این حوادث منجر به فوت ۱۳ نفر از هموطنان گرامی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کم رنگ شدن بیماری کرونا و خارج شدن شهر اراک از محدوده خطر، برنامه‌های آموزشی این سازمان به صورت حضوری آغاز خواهد شد و در یک برنامه ریزی مدون آموزش شهروندی و کارکنان ادارات که درخواست برگزاری آموزش داشته باشند از سر گرفته خواهد شد. همچنین مدرسه همیار آتش نشان نیز که طی مدت بیش از دو سال به علت شیوع ویروس کرونا از حضور نونهالان محروم بود، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا کودکان و نونهالان عزیز با حضور در این مدرسه، در فضایی شاد و مفرح با اصول ایمنی آشنا شوند.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت توسط کارشناسان اداره پیشگیری سازمان ۳۰۸ مورد بازدید پیشگیرانه از مراکز مختلف و مجتمع‌های مسکونی به عمل آمد و نیز پس از بازدیدهای ایمنی از چندین مجتمع مسکونی و تست موارد ایمنی، برای آنها تاییدیه ایمنی صادر شد.

کد خبر 584267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.