صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی در ۷ منطقه/ کمیته بازآفرینی در مناطق ۱۵ گانه تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از اولویت‌های کاری این کمیسیون شهرسازی الکترونیک بود که این روزها پس از حدود ۱۱ ماه شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز -یکشنبه، پنجم تیرماه- در نطق میان دستور چهل‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، با گرامی‌داشت سال روز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی با اشاره به ویژگی‌های مدیریتی شهید بهشتی، اظهار کرد: فروتنی شهید بهشتی از ویژگی‌های بارز وی بود، هیچ گاه متانت و ابهتی که داشت باعث نمی‌شد برخورد مؤدبانه همراه با عاطفه‌اش با کسی کمرنگ شود.

وی با اشاره به حق‌پذیری شهید بهشتی، گفت: اگر موضوعی به ضرر وی بود می‌پذیرفت و در مقابل سخت حق تسلیم می‌شد و این برگرفته از صفای روح او بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهید بهشتی مقید به نظم بود، حتی در ایام تعطیل که وقت مخصوص خانواده‌اش بود درخواست دیدار مسئولان کشوری حتی میهمانان خارجی را قبول نمی‌کرد.

وی با اشاره به صبر و بردباری شهید بهشتی گفت: همسر شهید بهشتی بر ملایمت و صبر وی تاکید می‌کند و می‌گوید "در سرتاسر زندگی وی حتی یک مورد عصبانیت بی‌مورد به یاد ندارم. "

میرباقری با اشاره به روحیه استقامت شهید بهشتی، گفت: این جمله از وی به یادگار مانده است که "ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت". در برابر تمام اتهامات و اهانت‌هایی که به وی می‌کردند سکوت اختیار می‌کرد و تنها به انجام وظیفه مشغول بود و همین سِر مظلومیت شهید بهشتی بود. بنی‌صدر و طرفدارانش با این تمام شایعات علیه وی و تخریب شخصیتش نتوانستند در عزم وی خللی وارد کنند.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی تمام تعلیمات و ارزش‌هایی که مروج آن بود را در زندگی خود عینیت بخشیده بود، افزود: وی دوگانگی گفتار و کردار مدیران را مورد انتقاد قرار می‌داد و از آن به عنوان روشی که مردم را از مدیران جامعه و اصل نظام دلسرد می‌کنند یاد می‌کرد.

توجه شورای ششم به چالش‌های حوزه عمران، معماری و شهرسازی

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت‌های این کمیسیون گفت: از ابتدای فعالیت کمیسیون سعی کردیم تا تمام رؤسای اسبق این کمیسیون را دعوت کرده و دغدغه‌ها و اولویت‌های آن‌ها شنیده و تقدیری نیز از آن‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اولویت‌های کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی، ادامه داد: یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر، شهرسازی الکترونیک بود که این روزها پس از حدود ۱۱ ماه شاهد به ثمر نشستن آن هستیم، آخرین جلسه پیرامون این موضوع نیز فردا برگزار می‌شود که مشکلات طرح به صورت عملی مطرح خواهد شد.

میرباقری اضافه کرد: مقرر شد که دو نمونه پروانه نیز توسط دو نفر مالک به صورت عملی ثبت شود تا مشکلات طرح به طور دقیق و عملیاتی بررسی شود.

وی اظهار کرد: با پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر کاری که طی ۱۱ ماه در حوزه شهرسازی الکترونیکی انجام شد بیش از ۱۰ سال گذشته پیش رفته است، بنابراین امروز می‌توانیم ادعا کنیم که جایگاه خوبی در کشور داریم و در برخی خدمات حتی از برخی شهرهای پیشتاز نیز جلوتر هستیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مذاکرات اولیه اجرای طرح، دی‌ماه آغاز شد، خاطرنشان کرد: در این راستا اصلاح فرایندها و کوتاه شدن مراحل صدور پروانه، پیاده‌سازی روی سرور اصلی نیز انجام شد و پس از برگزاری چندین جلسه، اکنون در هفت منطقه همکاران ما حضور دارند و این طرح را تسری دادند که به زودی در سایر مناطق نیز اجرا می‌شود، امیدواریم اگر اشکالاتی وجود دارد با هم‌اندیشی و همت دوستان برطرف شود.

بافت فرسوده شهر احیا شود

وی با اشاره به دیگر اولویت‌های کاری کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی، گفت: از دیگر اولویت‌های کمیسیون، بازآفرینی است، اجلاسی در کشور برگزار و روز چهارشنبه در حضور رئیس مجلس در این زمینه صحبت‌هایی مطرح شد.

میرباقری با بیان اینکه در این نشست به عنوان رئیس کمیته بازآفرینی مجمع رؤسای کمیسیون‌ها نکاتی را ارائه کردم، افزود: در این راستا به مسکن مهر اشاره کرده و مطرح شد که این طرح به بیراهه رفته و نهضت جهش مسکن هیچ قدمی در راه بافت فرسوده شهرها برنمی‌دارد. خطاب به رئیس مجلس نیز مطرح کردم با توجه به اینکه ۱۲ سال سکان‌دار شهرداری بودید بهتر از هر کسی مشکلات شهرداری‌ها را درک می‌کنید و امیدواریم در این دوره اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی با اشاره به مشکلات احیای بافت فرسوده، گفت: نبود بسته‌های تشویقی کارا و همخوان، پروسه طولانی تصویب طرح‌های بازآفرینی در کمیسیون ماده ۱۰۰، تشکیل نشدن جلسات ستاد بازآفرینی به صورت منظم، تعدد انواع دفاتر و موازی کاری در استانداری، شهرداری و راه و شهرسازی از جمله این مشکلات است، اتفاق خوبی در شهرداری اصفهان در حال انجام است به طوری که جلسات بازآفرینی با حضور شهردار هر ۱۵ روز یک بار تشکیل می‌شود؛ در این راستا مقرر شده در تمام مناطق پانزده‌گانه اصفهان کمیته بازآفرینی شکل بگیرد، بنابراین امیدواریم هفته‌های آینده شاهد باشیم که مدیران هر منطقه‌ای گزارشی از بازآفرینی در منطقه خود ارائه دهند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر با همان روشی که در ۲۰ سال گذشته در حوزه بازآفرینی پیش رفتیم، ادامه دهیم شاید تا ۷۰ سال دیگر هم بافت فرسوده کنونی بازآفرینی نشود که در این زمان طولانی بافت فرسوده گسترده‌تر نیز خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان دغدغه‌ای که در این چند ماه در خصوص بافت فرسوده و بافت تاریخی داشتیم برطرف شود.

کد خبر 584236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.