صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف برق

معاون برق و انرژی وزیر نیرو ضمن بیان اینکه با مجموعه‌ای از اقدام‌ها توانستیم خردادماه را به‌خوبی پشت سر بگذاریم گفت: با اعمال برنامه‌های دقیق مدیریت مصرف در همه بخش‌ها ۵,۷۰۰ مگاوات صرفه‌جویی حاصل شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «همایون حائری» در نشست تخصصی مدیران عامل شرکت‌های برق‌منطقه‌ای و توزیع سراسر کشور با حضور وزیر نیرو اظهار کرد: براساس صد برنامه صنعت برق برای عبور از تابستان گرم‌، در هر بخش وظیفه‌ای با زمان‌بندی مناسبی برای شرکت‌ها تهیه شده که این برنامه در حال اجراست.

وی ادامه داد: این اقدام‌های دقیق و برنامه‌ریزی شده، دلیل عبور موفق از پیک‌بار در اردیبهشت و خردادماه است.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در بخش تولید، تعمیرات، ارتقای توان، رفع محدودیت، به مدار آوردن نیروگاه‌های جدید و غیره اقدام‌های گسترده‌ای انجام شده که موفقیت امروز نشان‌دهنده این مهم است.

حائری با بیان اینکه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور تا قبل از اردیبهشت‌ماه به اتمام رسیده بود، گفت: این اقدام صنعت برق یک رکورد تاریخی بوده که با برنامه‌ریزی دقیق و مدون اتفاق افتاده است.

وی درباره ظرفیت جدید نیروگاهی در کشور، از افزایش چهار هزار مگاوات تولید عملی نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل خبر داد که اقدامی قابل‌تقدیر در این مدت کم است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با تقدیر از همکاری همه دستگاه‌ها با برنامه‌های مدیریت مصرف وزارت نیرو، بر تداوم این همکاری در ماه‌های پیشرو تاکید کرد.

کد خبر 584217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.