دشمن‌شناسی نخستین گام مقابله با مشکلات است

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به وجود ظرفیت‌های غنی معادن، منابع، انرژی خورشیدی آب و هوای متنوع و گستردگی در داخل کشور، گفت: باید این ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم، برای بهره‌برداری از آن برنامه داشته باشیم و همچنین آن‌ها را به درستی مدیریت کنیم تا کشور گرفتار فقر، محرومیت، گرانی و بیکاری نباشد.

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به درباره تلاش دشمن برای القای بدبینی و ناکارآمدی مسئولان نظام بین مردم اظهار کرد: کشور ما از ظرفیت‌های غنی معادن، منابع، انرژی خورشیدی آب و هوای متنوع و گستردگی برخوردار است که باید آنها را شناسایی کنیم، برای بهره‌برداری از آن برنامه داشته باشیم و همچنین آن‌ها را به درستی مدیریت کنیم تا گرفتار فقر، محرومیت، گرانی و بیکاری نشویم.

عضو جامعه روحانیت مبارز دشمن‌شناسی را نخستین گام برای حل مشکلات دانست و افزود: باید دشمنان را بشناسیم و بدانیم روزگاری کشور ما به بازار مصرف جوامع غربی تبدیل شده بود و با قوانینی مانند کاپیتولاسیون یا حضور مستشاران نظامی آمریکا، منابع مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت، در حالی که هدف انقلاب اسلامی قطع وابستگی‌ها بود و امروز دشمنانی که دستشان از بازار مصرف و منابع ما کوتاه شده است همچنان قصد ندارند که کشور را رها کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن‌شناسی لازمه مقاومت در برابر دشمنان و ناکام کردن نقشه‌های آنها است، گفت: درون کشور مشکلات فراوانی به چشم می‌خورد اما راهکارهایی برای حل آنها وجود دارد؛ از جمله مصرف بی‌رویه که در بخش‌هایی مانند دارو، مواد غذایی، سوخت و بخش‌های دیگر بیداد می‌کند و کاهش این حجم گسترده از هدررفت سرمایه‌های داخلی نیازمند مدیریت و صرفه‌جویی در این بخش‌ها است.

اکرمی افزایش نظارت در کشور را برای حل بسیاری مشکلات راهگشا دانست و ادامه داد: هرگز نباید مأیوس باشیم، در همه کشورهای دنیا مشکلاتی وجود دارد اما با توجه به ظرفیت‌های داخلی امکان حل این مشکلات نیز فراهم است البته به شرط و شروطی مانند اینکه متحد، متفق، مستقل و متعهد باشیم و کار و تلاش کنیم تا گرفتاری‌های داخلی کاهش یابد.

وی با اشاره به لزوم پاسخگویی به تبلیغات منفی دشمن درباره مشکلات داخل کشور، گفت: در کشوری مانند آمریکا هم مشکلاتی از جمله کرونا وجود دارد که باعث می‌شود روزانه بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر جان خود را از دست بدهند، در حالی که این بیماری در کشور ما با انجام واکسیناسیون و مراقبت‌های لازم به خوبی مهار شد، بنابراین لازم است که در برابر این انتقادات پاسخ‌های نقضی مطرح شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه مردم و دولت همه اعضای یک خانواده و سوار بر یک کشتی هستند، تصریح کرد: همه باید برای حل مشکلات تلاش کنیم و البته مسئولیت دولت در این زمینه سنگین‌تر است.

کد خبر 584194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.