لزوم پیش‌بینی طرح تجاری واقع‌گرایانه پیرامون حرم حضرت معصومه (س)

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: طرح تجاری واقع‌گرایانه پیرامون ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) باید پیش‌بینی شود تا توقعات سرمایه‌گذاران نیز برآورده شود.

سیدمحمدحسین دهناد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم جهت ساماندهی دو محله هسته مرکزی شهر قم، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت دو پروژه میدان مطهری و بست شرقی حرم مطهر زیبنده قم نیست و از حیث عمرانی جز طرح‌های اولویت‌دار است و باید به‌صورت عملی وضعیت این پروژه‌ها توسط مجموعه مدیریت شهری ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه بعضی محلات مرکزی شهر قم دچار مشکلات است، ادامه داد: سیما و منظر نازیبای شهری، ترافیک و آشفتگی از ویژگی‌های بارز پیرامون میدان مطهری و بست شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) است.

عضو تصریح کرد: آشفتگی اطراف میدان مطهری و بست شرقی حرم مطهر باعث ایجاد نگاه و تصور منفی در بین زائران و گردشگران ورودی به شهر قم می‌شود و تمام اقدامات گذشته را زیر سوال می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: باید یک طرح تجاری واقع‌گرایانه در پیرامون ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) پیش‌بینی شود تا توقعات سرمایه‌گذاران نیز برآورده شود.

دهناد با تاکید بر اینکه محصول این پروژه‌ها می‌تواند منبع مالی اجرای این طرح‌ها باشد، گفت: مشکلات مالی و بودجه‌ای مانع اجرای این پروژه‌ها در شهر قم نیست و اجرای آن‌ها برای سرمایه‌گذاران مقرون‌به‌صرفه است.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته مباحث زیادی در خصوص ساماندهی این دو طرح شهری قم مطرح شده است، اما در مرحله عمل موفقیت چندانی نداشته و لازم است تا مجموعه مدیریت شهری قم به‌صورت عملی وارد فاز ساماندهی و طراحی این دو معضل کنونی شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: میدان مطهری در طراحی‌های انجام‌شده به‌عنوان یک میدان پیشرفته شهری پیش‌بینی شده است و در بست شرقی حرم مطهر نیز پایانه اتوبوس و تاکسی‌رانی به همراه پارکینگ و فضای مطلوب اجتماعات شهری در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص مزیت‌های تکمیل پروژه میدان مطهری قم، اظهار کرد: در میدان مطهری اتصال خیابان امام موسی صدر به خیابان امیرکبیر از طریق زیرگذر انجام خواهد شد و فضای میدان مطهری به یک معبر انسان‌محور و مدرن تبدیل خواهد شد.

کد خبر 584177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.