شهید بهشتی اهل باندبازی نبود/ شفافیت در ارائه خدمات ارزنده است

یک پیشکسوت انقلاب اسلامی گفت: شهید بهشتی از ابتدا در کار و تدریس به تشکیلات و کار دسته‌جمعی اعتقاد داشت؛ این به معنی باندبازی نبود بلکه شهید بهشتی در هر کاری با اهل آن کار مشورت می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای صبح امروز _یکشنبه پنجم تیرماه_ با حضور در چهل‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر اظهار کرد: مسئولان همواره باید شب‌زنده‌داری، خودسازی و آمادگی کسب فیض از خداوند را مورد توجه قرار دهند و این موضوع همواره در بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان آمده است.

وی با بیان اینکه اگر دل پاک نباشد فیض الهی به آن نمی‌رسد بلکه مزرعه شیطان می‌شود، افزود: شیطان با ریشه‌ها، عقاید و ارزش‌های مؤمن کاری ندارد، بلکه سرشاخه‌ها را هدف قرار می‌دهد، یعنی فرد مؤمن واجبات خود را انجام می‌دهد، اما شاید گفتار و کردار یا نیات او با معیارهای دینی فاصله داشته باشد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به خطبه حضرت زهرا (س) درباره لبیک مردم مدینه به ندای شیطان گفت: وقتی پیامبر اکرم (ص) در مدینه حکومت تشکیل داد شیطان از این شهر رانده شد، اما تلاش کرد در نیات مردم حضور پیدا کند و کم‌کم درون انسان‌ها را به تسخیر درآورد و اتفاقات بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) رخ داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، کار شیطان وسوسه‌گری است، در دل، چشم و گوش ما وسوسه می‌کند اما نمی‌تواند ما را مجبور به کاری کند، در حالی که آمریکا با زور این کار را انجام می‌دهد، اشاعه فحشا، فساد، تبهکاری از جمله تلاش‌های آمریکا است که در مجلس خود برای آن بودجه تصویب می‌کند.

رابطه اقتصادی با چین و روسیه ارباب و رعیتی نیست

این پیشکسوت انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید بررسی کنیم که آیا گفتار، اعمال و کردار ما باعث عصبانیت آمریکا می‌شود یا خیر؛ از ابتدای انقلاب اختلاف سلیقه میان مسئولان وجود داشته است و همان‌گونه که می‌بینید هر نوع باج دادن به آمریکا باعث می‌شود افرادی کف بزنند.

وی با تاکید بر اینکه رابطه اقتصادی ما با چین و روسیه رابطه ارباب و رعیتی نیست، گفت: اینکه برخی به خشم می‌آیند، نشان می‌دهد که نه تنها در دل خود از آمریکا گله ندارند بلکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب به او مشاوره و راه حل هم می‌دهند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه رابطه ما با آمریکا شیطان بزرگ، باید تبیین شود، اظهار کرد: برخی به سطح ظاهری دین توجه دارند، اما حقیقت توحید را درک نکرده‌اند؛ اگر خداوند در ذهن این افراد عظمت داشته باشد، هیچ صاحب‌عظمتی برای آن‌ها بزرگ شمرده نمی‌شود.

وی گفت: موضع شهید بهشتی نسبت به اسلام و انقلاب و داخل و خارج بر اساس معرفت او نسبت به خدا بود؛ آشکارا می‌دیدم که وقتی به نماز می‌ایستاد چهره‌اش گویا تشت خون بود، این نشان دهنده خشوعی است که در او مشهود بود.

حجت‌الاسلام اژه‌ای توجه در نماز را از ویژگی‌های برجسته شهید بهشتی دانست و افزود: وقتی خداوند برای کسی عظمت داشته باشد، نه از شاه می‌ترسد نه از صدام و آمریکا؛ شهید بهشتی نیز همیشه می‌گفت من در عمرم به جز خداوند از کسی نترسیده‌ام، این شهید شخصیت امام را کلمه به کلمه حساب کرده بود و در جمله‌ای گفت ما در اعتقاد به ولایت فقیه راسخ هستیم.

رهبرشناسی باید معیاری و استدلالی باشد

این پیشکسوت انقلاب اسلامی با بیان اینکه رهبرشناسی باید در زندگی به صورت معیاری و استدلالی باشد، گفت: گاهی می‌بینیم که معلمان دینی بچه‌ها را احساسی بار می‌آورند و این باعث می‌شود دشمن آن‌ها را جذب کند.

وی با اشاره به تفاوت شهید بهشتی و استاد مطهری تاکید کرد: شهید مطهری مطالعه وسیع داشت و به صورت شخصی کار می‌کرد، اما شهید بهشتی از ابتدا در کار و تحصیل و تدریس به تشکیلات و کار دسته‌جمعی اعتقاد داشت؛ این به معنی باندبازی نبود بلکه شهید بهشتی در هر کاری با اهل آن کار مشورت می‌کرد، امروز نام شهید بهشتی دیگر مظلوم نیست، اما راه و شیوه و مرامش همچنان مظلوم است.

حجت الاسلام اژه‌ای با اشاره به ویژگی‌های دوره ششم شورای شهر خاطرنشان کرد: می‌توان ادعا کرد کسانی که به این جمع رأی داده‌اند با آگاهی آنها را انتخاب کردند و این یک نقطه امتیاز برای شورا است که روی موج احساسات یا غلبه گروهی بر گروهی دیگر به عنوان نماینده انتخاب نشده‌اند.

وی تجربه اداری و اجرایی را ملاک انتخاب مردم برای اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر دانست و ادامه داد: از این تجربه به خوبی در تصمیمات شورا استفاده می‌شود و این نیز از نکات مثبت دوره ششم شورا به‌شمار می‌آید.

این پیشکسوت انقلاب اسلامی با انتقاد از اینکه سوءاستفاده از موضوع شفافیت، آبرو برای کسی نمی‌گذارد؛ گفت: این موضوع نه تنها پایه دینی ندارد بلکه ریشه‌اش شیطانی است، رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص تعبیر ظلم را به کار برده‌اند، از اعضای شورای اسلامی شهر می‌خواهم که در این مسیر آبروها را حفظ کنند و شفافیتی که جنبه دینی و شرعی دارد و شیوه امیرالمومنین (ع) است را به کار ببرند، در این راستا شفافیت در ارائه خدمات بسیار ارزنده است.

وی خواستار شفافیت در مسیر عملکرد دستگاه‌های اداری و مالی شد و افزود: دستگاه‌ها باید تمام کارها را روشن انجام دهند، شهردار اصفهان نیز در یکی از برنامه‌ها مطرح کردند که «کاری که ما کنیم، قبلی‌ها کردند و ما هم آن را دنبال می‌کنیم» و این سخن و شیوه فعالیت جای تقدیر دارد.

کد خبر 584164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.