فاطمی‌امین باید پاسخگوی وضعیت بازار خودرو باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار تعیین تکلیف شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا شد و گفت: این شرکت‌ها صدها میلیارد تومان زیان می‌کنند اما حاضر نیستند که به بخش خصوصی واگذار و رقابت‌پذیر شوند، این موضوعات با یکدیگر همخوانی ندارد و وزیر صمت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره استیضاح وزیر صمت اظهار کرد: فاطمی‌امین قول‌هایی را در خصوص ساماندهی بازار خودرو داده بود که در راستای آن قرار بود موضوع واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی را سرعت ببخشد، تولید را افزایش دهد و خط‌کشی‌های موجود را حذف کند، اما امروز پس از گذشت چند ماه هیچ‌یک از این قول‌ها هنوز عملیاتی نشده است.

وی با انتقاد از اینکه در زمینه واردات خودرو نیز هنوز اتفاقی نیفتاده است، افزود: موضوع واردات خودور برای ایجاد رقابت در بازار پیش‌بینی شده بود اما در این زمینه وزیر صمت آن‌گونه که باید و شاید اقدام جدی انجام نداد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی فرصت فاطمی برای قانع کردن نمایندگان را کافی دانست و گفت: مجلس باید در این موارد جدی‌تر عمل کند زیرا موضوع خودرو چیزی نیست که نمایندگان بخواهند درباره آن کوتاه بیایند، همان‌گونه که می‌بینیم خودروهایی که اکنون ساخته می‌شود از حداقل کیفیت و کمیت برخوردار نیست در حالی که این محصولات لوکس نیستند و با جان مردم سروکار دارند.

وی خواستار تعیین تکلیف هر چه زودتر شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا شد و تاکید کرد: از یک‌سو اعلام می‌شود که این شرکت‌ها صدها میلیارد تومان زیان می‌کنند و از سوی دیگر حاضر نیستند که به بخش خصوصی واگذار و رقابت‌پذیر شوند، این موضوعات با یکدیگر همخوانی ندارد و وزیر صمت باید جواب قانع‌کننده‌ای برای نمایندگان داشته باشد.

سلیمی درباره احتمال لغو طرح استیضاح افزود: اگر تعداد درخواست‌کنندگان از حدنصاب کمتر شود امکان لغو استیضاح وجود دارد اما در حال حاضر وزیر صمت باید در کمیسیون حاضر شود و پاسخگوی نمایندگان باشد، این احتمال وجود دارد که توضیحات وزیر در کمیسیون نمایندگان را قانع کند اما اکنون خبری از لغو طرح استیضاح نشنیدیم.

کد خبر 584150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.