حذف رانت و بی‌عدالتی با اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس امنیت شغلی را مهم‌ترین دغدغه نیروهای شرکتی دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: با تصویب طرح ساماندهی مشکل ایجاد رانت در جذب نیرو و نبود امنیت شغلی کارکنان برطرف خواهد شد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایمنا درخصوص طرح ساماندهی استخدام دولت اظهار کرد: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت یکی از بهترین طرح‌های مجلس یازدهم تلقی می‌شود، زیرا ده‌ها سال بود که شرکت‌های واسطه‌ای به نام شرکت‌های خدماتی حقوق کارکنان را از دولت دریافت می‌کردند، بخشی را برمی‌داشتند و مقدار کمتری را به نیروها پرداخت می‌کردند؛ این شرکت‌ها همواره نقش دلال را ایفا می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نیروهای قراردادی با آزمون وارد دستگاه‌های دولتی نشده‌اند، تاکید کرد: در این طرح تاکید شده است که جذب نیرو به هر عنوانی در دستگاه‌های اجرایی به وسیله آزمون انجام شود تا عدالت بین همه برقرار شود.

وی برگزاری آزمون را باعث جلوگیری از رانت در این فرایند دانست و گفت: با اجرای این طرح دو اتفاق مهم خواهد افتاد، نخست برچیده شدن شرکت‌هایی است که تنها نقش واسطه دارند. گاهی مسئولان این شرکت‌ها بازنشستگان همان دستگاه بودند که به شکل سوری شرکت واسط ارتباط با نیروها بودند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: دومین مسئله این است که در بسیاری اوقات رؤسای اداراتی که قصد داشتند افرادی را با رانت وارد دستگاه کنند از طریق این شرکت‌ها نیروی قراردادی جذب می‌کردند که با تصویب این طرح دو مشکل ایجاد رانت در جذب نیرو و نبود امنیت شغلی کارکنان، برطرف خواهد شد.

وی نداشتن امنیت شغلی را مهم‌ترین دغدغه نیروهای قراردادی و شرکتی دانست و گفت: بسیاری از این کارکنان از امنیت شغلی برخوردار نیستند و با کوچک‌ترین امر به معروف یا مبارزه با فساد اخراج می‌شوند، بنابراین هدف این طرح ایجاد امنیت شغلی و همچنین برقراری عدالت با از بین بردن رانت خواهد بود.

کد خبر 584106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.