طب سوزنی به کاهش سردردهای تنشی کمک می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که طب سوزنی در کاهش سردردهای تنشی موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به منظور پیشگیری از بروز سردردهای تنشی، داروهایی مانند ضدافسردگی‌های سه حلقه‌ای، مهارکننده‌های باز جذب سروتونین و نوراپی‌نفرین و شل‌کننده‌های عضلانی می‌توانند تأثیرگذار باشند، اما این داروها عوارض جانبی دارند. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری طب سوزنی بر کاهش سردردهای تنشی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۲۱۸ فرد که حداقل ۱۵ روز در ماه سردردهای تنشی داشتند را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افراد مبتلا به سردرد تنشی مزمن که ۲۰ جلسه طب سوزنی منظم را طی دو ماه دریافت کردند، روزهای سردرد کمتری نسبت به افرادی که روش طب سوزنی سطحی دریافت کردند، داشتند. ۶۸ درصد از افرادی که در گروه طب سوزنی منظم بودند، حداقل ۵۰ درصد کاهش در تعداد روزهای سردردی که هر ماه تجربه می‌کردند را گزارش کردند.

روزهای سردرد شرکت‌کنندگانی که طب سوزنی واقعی و منظم را دریافت کرده بودند از ۲۰ روز در ماه به هفت روز کاهش یافت. در مقابل، روزهای سردرد افرادی که طب سوزنی سطحی دریافت کرده بودند از ۲۳ روز در ماه به ۱۲ روز در ماه کاهش یافت؛ بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که طب سوزنی ممکن است به پیشگیری از بروز سردرد تنشی کمک کند. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا دلیل این اتفاق مشخص شود.

کد خبر 584088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.