افتتاح دوربرگردان پل امام حسن مجتبی (ع) در زنجان

به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان از شهرک‌های اقماری از قبیل گلشهر، اندیشه به سمت میدان بسیج و کاهش اتلاف وقت مردم، یوترن غیرهم سطح کمربندی شمالی در کنار پل امام حسن مجتبی (ع) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در این مراسم اظهار کرد: دوربرگردان پل در واقع تکمیل کننده تسهیل ترافیک پل بود که با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شد.

وی ضمن اشاره به اقدامات کارشناسی صورت گرفته در ارتباط با ایمنی‌سازی پل گفت: خوشبختانه نتایج این کارشناسی‌ها مثبت شد.

شهردار زنجان در ارتباط با آخرین وضعیت ساخت پروژه سبزه‌میدان تصریح کرد: ساخت پروژه سبزه‌میدان از گذشته با چالش‌هایی مواجه بوده و همین امر موجب رنجیده خاطر شدن مردم شهر و اهالی منطقه و کسبه شده است، بنابراین طبق مشورتی که با اهالی داشتیم بنا شد که نقاط مهم این پروژه با سرعت بیشتری انجام شود.

فیروزفر گفت: از جمله بخش‌های پروژه که مشکلات عظیمی ایجاد کرده بود، باغ راه شرقی بود که به خاطر حصارهای کشیده شده در مقابل مغازه کسبه قسمت شرقی در حال تبدیل به یک معضل اجتماعی بود؛ اما با مساعدت مسئولین به سرعت آماده‌سازی شده و به زودی افتتاح می‌شود.

وی در ارتباط با فاز جنوبی سبزه میدان نیز نیز گفت: متأسفانه قرارداد این بخش بدون لحاظ موارد جانبی و با مبلغ محدودی بسته شده بود که هرچند در ظاهر در حال اتمام بود؛ اما به لحاظ موارد جانبی حتی به نیمه هم نرسیده بود، که در این بخش هم قرارداد را تکمیل کردیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه از دیگر مشکلات پروژه سبزه‌میدان عقد قرارداد برای مصالح کف‌سازی بدون لحاظ شرایط آب و هوایی شهر بود، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با توجه به مسائل دانش‌بنیان این مصالح را مطابق با شرایط آب و هوایی شهر تغییر دادیم که اتفاقاً همین کار موجب صرفه‌جویی ۳۰ میلیارد تومانی هم شد.

فیروزفر درباره آخرین وضعیت ساخت این پروژه هم گفت: باغ راه شرقی پروژه کف‌سازی شده و کف‌سازی قسمت جنوبی نیز در حال آغاز است.

وی در ادامه به پروژه باغ هاشم‌نژاد به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم شهرداری در رسیدگی به مناطق محروم شهر اشاره کرد و افزود: با ساخت این مجموعه نقطه عطفی در اماکن تفریحی شهر ایجاد خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت این پروژه گفت: با توجه به حساسیتی که شخص استاندار هم در این‌باره داشتند، توافقات لازم با قرارگاه انجام شد و قرار است که این پروژه در زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار و با مبلغ ۱۳۴ میلیارد تومان ساخته شود.

وی به طی مراحل نهایی این پروژه در زمینه مباحث مربوط به کنترل ترافیک اشاره کرد و افزود: زمان‌بندی ساخت این پروژه ۱۵ ماه است که امیدواریم در موعد مقرر این کار انجام شود.

فیروزفر به مناسب‌سازی آسفالت کل شهر در قالب نهضت آسفالت هم اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین هدف ما در اجرای این طرح زیرساخت‌سازی برای آن بود، چون یکی از نکات مهم در آسفالت است.

شهردار زنجان ادامه داد: ما در بحث نهضت آسفالت ابتدا به زیرساخت توجه داریم، یعنی اگر در معبری این موضوع مشکل دارد، قبل از آسفالت آن را حل کرده و سپس کار آسفالت‌ریزی را انجام می‌دهیم، برای مثال در خیابان سعدی علاوه بر آسفالت کارهای ترمیم جداول و … نیز انجام شد.

وی با اشاره به اسکن معابر شهر زنجان افزود: در این پروژه مشکلات معابر مختلف احصا شده و ما بر همین اساس اقدامات مربوط به آسفالت را انجام می‌دهیم.

فیروزفر ادامه داد: تلاش مجموعه شهری توزیع متوازن آسفالت در کل شهر است، هرچند که شهر کشش محدودی برای اعمال محدودیت را دارد، اما برنامه شهرداری این است که تا جایی که امکان دارد در همه نقاط شهر این اقدامات انجام شود.

شهردار زنجان با اشاره به سرعت بالای عملیات آسفالت‌ریزی در نقاط مختلف شهری گفت: باید این نکته را در نظر بگیریم که عملیات آسفالت‌ریزی با لحاظ همه موارد دانش‌بنیان، شرایط دمایی شهر و لحاظ سایر موارد ایمنی انجام می‌شود.

وی از آسفالت بازگشایی پادگان به عنوان بخش عظیمی از پروژه آسفالت شهرداری یاد کرد و افزود: آسفالت این معبر حداکثر ۱۰ روز طول می‌کشد، البته این کار با لحاظ موارد ایمنی که ارتش به آن تاکید دارد انجام خواهد شد، یعنی دوربین‌های مداربسته در تمام طول مسیر نصب می‌شود.

در ادامه علیرضا انصاری، معاون عمرانی شهرداری زنجان اظهار کرد: پل امام حسن مجتبی (ع) سال ۹۷ کلنگ‌زنی شد و طی یک سال به بهره‌برداری رسید. با توجه به اینکه تردد وسایل نقلیه در محور ۲۲ بهمن در خطوط شرق به غرب و شمال به جنوب و بالعکس زیاد بود برای اینکه از تلاقی‌های ترافیکی کاسته و دسترسی به پل اصلی تأمین شود، به تعدادی پل هم‌سطح و غیرهم‌سطح نیاز بود تا پروژه اصلی تکمیل شود.

وی با اشاره به جزئیات پل امام حسن مجتبی (ع) گفت: در مجموع ۴۸ میلیارد تومان برای کل این پروژه هزینه و ۱۷ میلیارد تومان برای ساخت یوترن هزینه شد.

این مسئول با اشاره به اقدامات کارشناسی صورت گرفته در ارتباط با ایمنی‌سازی پل گفت: خوشبختانه نتایج این کارشناسی‌ها مثبت بود و امروز شاهد افتتاح دور برگردان پل امام حسن هستیم.

شهردار زنجان در پایان ضمن تقدیر از همراهی مردم با عوامل شهرداری در پروژه‌های شهری گفت: نکته مهم در اجرای همه پروژه‌ها پیش رفتن به سمت دانش بنیان بودن است که در همه مواردی که گزارش آن ارائه شد، نکات مربوط لحاظ شده است.

کد خبر 584067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.