۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
هنر نیازی به سقف ندارد!

بزرگترین گالری هنری در فضای باز ویلنیوس لیتوانی تحت عنوان "هنر نیازی به سقف ندارد" با ابتکار شهرداری این شهر آغاز به کار کرده است؛ طی این خلاقیت، فضاهای شهری به بوم‌های هنری تبدیل شده است و به طور ویژه تابلوهای ایستگاه‌های اتوبوس میزبان آثار هنری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری ویلنیوس و یکی از شرکت‌های تبلیغاتی این شهر با همکاری یکدیگر ابتکاری را به راه انداخته‌اند که بر اساس آن، هنرمندان می‌توانند آثار هنری را در مکان‌های غیرمنتظره ارائه دهند. ایده این پروژه دو سال پیش، پس از اولین قرنطینه کرونایی برای کمک به هنرمندان آسیب‌دیده از بیماری همه‌گیر کووید -۱۹ متولد شد.

هنر نیازی به سقف ندارد!

هدف پروژه "هنر نیازی به سقف ندارد" نه‌تنها کمک به هنرمندان حرفه‌ای برای بیشتر دیده شدن است، بلکه به عنوان شبکه‌ای برای مشارکت و فروش آثار عمل می‌کند. تمام آثار مربوط به این پروژه باید فروخته شود و قیمت آنها نیز به صورت عمومی اعلام می‌شود.

هنر نیازی به سقف ندارد!

رمیگیوس شیماشیوس، شهردار ویلنیوس در این رابطه توضیح داد: "هیچ‌وقت آن‌قدر "هنر" در خیابان‌های ویلنیوس وجود نداشته است. این سنت که طی بسته شدن گالری‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا متولد شد، اکنون شهر را کاملاً زنده کرده است و بنابراین ما آن را ادامه می‌دهیم."

این پروژه که سومین دوره خود را تجربه می‌کند، با توجه به اینکه هر دوره بیش از ۵۰۰ هنرمند حرفه‌ای درخواست‌های خود را ارسال می‌کنند، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در این میان، کمیسیون انتخاب، کار دشواری را بر عهده خواهد داشت؛ چراکه باید ۱۰۰ اثر را برگزیند تا در فضای باز شهر چاپ و به نمایش گذاشته شود.

هنر نیازی به سقف ندارد!

شرکت در پروژه رایگان است، تمام هزینه‌های چاپ و نمایشگاه آثار هنری توسط برگزارکنندگان پروژه یعنی شهرداری ویلنیوس پرداخت خواهد شد.

کد خبر 584045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.