تشکیل پرونده قاچاق برای ۴۳۰ واحد صنفی متخلف

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل پرونده قاچاق برای بیش از ۴۰۰ واحد صنفی متخلف در اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، علیرضا رستمی اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال، کارشناسان این سازمان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت موجود و با بازرسی از پنج هزار و ۸۲۶ مورد از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه، برای بیش از ۴۰۰ واحد صنفی متخلف از این ناحیه تشکیل پرونده دادند و جهت سیر مراحل قانونی، پرونده‌های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفت.

وی، مجموع ارزش تخلفات قاچاق کشف شده طی اردیبهشت‌ماه را ۴۵۴ میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال و مهم‌ترین اقلام کالایی کشف شده را لوازم یدکی و مواد خوراکی اعلام کرد و افزود: طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به وسیله بازرسان، هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تعامل نزدیک متولیان مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خاطرنشان کرد: در دو ماهه امسال، با همراهی دستگاه‌های نظارتی دیگری مانند تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت بیش از ۱۰ هزار مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سراسر کشور انجام شده است.

رستمی تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها ،۷۶۰ پرونده به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه همه پرونده‌های تخلف در این حوزه جهت تعیین تکلیف به مراجع قضائی ارسال شده است، تاکید کرد: قاچاق یک پدیده چند وجهی و به شدت متأثر از وضعیت اقتصادی است.

به گفته مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بیشترین کالای قاچاق کشف شده، کاغذ یا مقوا، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی و انواع وسایل نقلیه و لوازم یدکی، مصرفی و جانبی آن‌ها بوده است.

رستمی همچنین به ثبت تمام موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها تأکید و به صراحت اعلام کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی، موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه هستند در غیر این صورت، هرگونه گزارش یا بازرسی، به عنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

کد خبر 584037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.