خانواده‌محوری رویکردی مهم در اجرای برنامه‌های فرهنگی است

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با تاکید بر اینکه خانواده‌محوری از مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر است، گفت: فعالیت‌های اجتماعی و شهروندمحور مورد حمایت مدیریت شهری است.

علیرضا دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حرکت خودجوش مردمی در پاکسازی پارک کوهستانی "وجین" تیران در خصوص مشارکت اجتماعی برای حفظ محیط زیست، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوامع در حال پیشرفت، حفظ طبیعت و محیط پیرامونی برای زیست بهتر و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها است.

وی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی مردمی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست از جمله مسائلی است که باید برای بین افراد نهادینه شود، ادامه داد: برگزاری آئین‌ها و برنامه‌های فرهنگی در این حوزه در بسط این هنجار انسانی و زیست‌محیطی ارزشمند تأثیرگذار است.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران تصریح کرد: پاکسازی محیط زیست شهری و طبیعی تیران از زباله‌ها از ۱۵ سال گذشته تا به امروز توسط تشکل‌های مردم‌نهاد و هیئت‌های ورزشی انجام می‌شود. دوره جدید شورای ششم شهر و شهرداری تیران سعی بر گسترش چنین فعالیت‌هایی به صورت خانوادگی و عمومی دارد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌محوری از مهم‌ترین رویکردهای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر است، گفت: فعالیت‌های اجتماعی و شهروندمحور مورد حمایت مدیریت شهری است، برگزاری برنامه‌هایی مانند پاکسازی طبیعت توسعه فرهنگ مسئولیت‌پذیری شهروندی در حفظ محیط زیست را به همراه دارد.

دادخواه خاطرنشان کرد: فرهنگ دوستی با طبیعت، حفظ ابنیه تاریخی، توجه به هوای پاک و سلامت محل زندگی باید از سنین کودکی در جامعه نهادینه شود که این موضوع با هم‌سو کردن خانواده‌ها و تعاملات شهروندی و فعالیت‌های فرهنگی محقق خواهد شد.

وی در خصوص جمع‌آوری زباله‌های تجدیدناپذیر در شهر تیران، اظهار کرد: جمع‌آوری زباله‌های تجدیدناپذیر از محدوده پارک گردشگری طبیعی وجین تیران با حضور جمعیتی از دوستداران محیط زیست و به کمک هیئت کوهنوردی تیران و کرون و شورای اسلامی و شهرداری تیران انجام شد.

کد خبر 584019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.