انگیزه برخی استیضاح‌کنندگان سیاسی است/ استیضاح فاطمی‌امین به صلاح نیست

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که فشارها برای استیضاح وزیر صمت به قصد خیرخواهی نیست، ‌گفت: مشکلات صنعت به ویژه خودرو که محور اعتراض درخواست‌کنندگان استیضاح قرار دارد، مربوط به مسائل ساختاری و ۴۰ سال گذشته است و باید از وزیر صمت انتظار داشته باشیم که رویه را تغییر دهد.

محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص استیضاح وزیر صمت اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است فشارها برای استیضاح وزیر صمت به قصد خیرخواهی نیست و به دلیل مطالبه برای انجام انتصابات خاصی بوده که وزیر نیز به حسب مصلحت و کارشناسی زیر بار آن انتصابات نرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه نمایندگان بنا دارند در کارها جز بر مدار حق و کارشناسی رفتار نکنند، در برابر نجوای این فشارها که در بین نمایندگان ایجاد شده است باید تاکید کرد که قصد برخی از این جریان که دنبال استیضاح وزیر صمت هستند، خیرخواهی نیست و من نیز موافق این استیضاح نیستم.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از آن است که انگیزه برخی استیضاح‌کنندگان مسائل سیاسی است تا مسائل تخصصی، زیرا وزیر صمت به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت کوتاه حضور در این وزارت‌خانه نیز طرح‌ها و برنامه‌های خوبی را در دستور کار قرار داده است بنابراین به نظر می‌رسد موضوع استیضاح وزیر صمت فراتر از موضوعات تخصصی و کاری باشد.

وی با اشاره به اهمیت وزارت صمت، خاطرنشان کرد: مشکلات صنعت به ویژه خودرو که بیشتر محور اعتراض درخواست‌کنندگان استیضاح قرار دارد، بیشتر مربوط به مسائل ساختاری و ۴۰ سال گذشته می‌شود و اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید ضعف و قوت‌های یک وزیر را در مدت کوتاه ببینیم نه اینکه تمام مشکلات ساختاری، رانت و مسائلی که در گذشته وجود داشته است را از این وزیر مطالبه کنیم.

نقدعلی گفت: باید از وزیر صمت انتظار داشته باشیم که رویه را تغییر دهد و این همان کاری است که توسط وزیر کلید خورده است و اگر به دید انصاف بنگریم بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در صمت و شرکت‌های زیرمجموعه آن وجود دارد ناشی از عملکرد نادرست گذشتگان بوده است بنابراین در این موقعیت که بنا داریم به دولت مهلت دهیم که خود را نشان دهد، استیضاح وزیر را به صلاح نمی‌بینیم.

کد خبر 584013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.