سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان نیازمند تقویت جدی هستند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: در حوزه جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان، نیازمند تقویت جدی و ارتقای کمی و کیفی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مهدویان‌فر امروز _شنبه چهارم تیرماه_ در پنجاه‌ویکمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استانداری اصفهان، اظهار کرد: پژوهشی در حوزه جوانان توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انجام و با تاکید بر سند توسعه ملی و ساماندهی امور جوانان به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: در این پژوهش شاهد کلی‌گویی برنامه‌ها، سندها و اقدامات، غیرقابل کمی شدن و ایده‌آلیستی بودن برنامه‌ها، بی‌توجهی به نیازسنجی حوزه جوانان، موازی‌کاری و تقسیم‌نشدنِ کار بین دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های جوانان هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: نباید برنامه‌های حوزه اوقات فراغت جوانان دچار کلی‌گویی باشد، همچنین با توجه به ظرفیت‌های علمی موجود باید با روش‌های موجود نیازسنجی صورت بگیرد تا اولویت‌های جوانان مشخص شود.

وی با بیان اینکه ضروری است نیازسنجی حوزه جوانان در استان و شهرستان‌ها انجام شود، ادامه داد: باید مشخص شود اولویت‌های سال ۱۴۰۱ جوانان چیست، آیا نیازهای جوانان همان است که ما به عنوان دستگاه‌های دولتی تعیین می‌کنیم؟

مهدویان‌فر گفت: لازم است برنامه‌های کمی و قابل سنجش در حوزه جوانان، اوقات فراغت، اشتغال و حوزه آسیب‌های اجتماعی و شکاف نسلی در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان، نیازمند تقویت جدی و ارتقای کمی و کیفی هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که استان اصفهان بهره‌برداری لازم را داشته باشد و تصمیم‌گیری‌ها، جوانان کل استان را بهره‌مند سازد؛ همچنین برنامه‌ریزی‌ها برای مناطق حاشیه‌نشین در دستور کار قرار بگیرد. این در حالی است که ۴۵۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در استان زندگی می‌کنند که بخش عمده‌ای از آن‌ها جوانان هستند.

کد خبر 584010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.