رسیدگی به وضعیت جوانان از اولویت‌های اصلی کشور است

استاندار اصفهان گفت: با توجه به اینکه اکنون یکی از اولویت‌های اصلی کشور رسیدگی به وضعیت جوانان است ما هم باید به همین اندازه وقت بگذاریم و سعی کنیم با استعداد و بضاعت ویژه به این بخش رسیدگی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _شنبه چهارم تیرماه_ در پنجاه‌ویکمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور باید همت ویژه‌ای در راستای حل مشکلات جوانان به کار گرفته شود تا نارسایی‌ها و چالش‌های پیش روی جوانان برطرف شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه حرکت ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان به سمت متعالی است که انتظار است همه ارگان‌های مربوطه در این راستا کمک کنند، ادامه داد: شش گروه ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان تدوین شده که در بحث ازدواج، خانواده، اقتصاد، اشتغال، مسکن، اوقات فراغت، فضای مجازی، مشارکت اجتماعی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: کمیته‌ای در قالب پیگیری مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده تا تصمیماتی که در این ستاد گرفته می‌شود عملیات شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز یکی از اولویت‌های اصلی کشور رسیدگی به وضعیت جوانان است، ما هم باید به همین اندازه وقت بگذاریم و سعی کنیم با استعداد و بضاعت ویژه به این بخش رسیدگی کنیم.

به گفته مرتضوی، با کار جهادی می‌توان عقب‌ماندگی‌ها را برطرف کرد و رویه جدیدی در استان پیاده‌سازی شود تا اقدام مؤثری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در ذهن همه مسئولان دغدغه جدی نسبت به حوزه جوانان وجود دارد، خاطر نشان کرد: باید از حوزه جوانان و گروه‌های مختلف سنی با توجه به شرایط زندگی و جغرافیایی شناخت صورت بگیرد و در این راستا برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده برای چالش‌های اساسی در حوزه جوانان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که می‌تواند محور حرکتی ما در آینده باشد.

وی با اشاره به مجموعه‌های فرهنگی و کانون‌های مختلف گفت: این مجموعه‌ها به صورت خودجوش و مجاهدانه یا برحسب وظایفی که دارند نسبت به حوزه جوانان ادای تکلیف می‌کنند که در این مجموعه‌ها سبدی از نیازمندی‌های جوانان به درستی شناسایی می‌شود و ما می‌توانیم در این راستا برای آن‌های برنامه‌ریزی کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان تنها معطوف به ایام تابستان نیست و باید در همه ایام سال برنامه‌های فراغتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری و ادارات ورزش و جوانان جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را برگزار می‌کنند و سیاست‌گذاری‌های کلی استان در این ستاد را مورد پیگیری قرار دهند و گزارش‌های خود را به دبیرخانه ستاد استان ارائه کنند تا متناسب با اوضاع شهرستان برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

استاندار اصفهان گفت: در حوزه جوانان و نخبگان افراد نخبه‌ای وجود دارند که تکریم و بزرگداشت از آن‌ها لازمه معرفی این الگوها و نخبگان به جامعه است از این‌رو باید آیین‌نامه‌ای برای تکریم از نخبگان و جوانان تعریف و تدوین شود که در چارچوب خاص از آن‌ها تقدیر و تشکر به عمل آید.

وی اضافه کرد: پیگیری مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان باید توسط دبیرخانه به صورت ۱۵ روز یک‌بار دنبال شود و در جلسات بعدی که دو ماه یک‌بار برگزار می‌شود، ارزیابی شود. همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از این ستاد استفاده کند تا مصوبات بدون پشتوانه مالی نباشد و اقدامات در راستای جوانان هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

مرتضوی با بیان اینکه باید از طرح نهضت معرفی ازدواج پشتیبانی شود، افزود: در صورت پشتیبانی از این طرح و موفقیت آن، راهبرد اساسی برای ازدواج جوانان در کشور ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث سمن‌های تخصصی اداره کل ورزش و جوانان باید برنامه‌ریزی به تفکیک حوزه‌های مأموریتی صورت بگیرد، ادامه داد: تجربه گذشته استفاده از مشاوران جوان در همه ارگان‌ها جوابگو نبود و در بعضی دستگاه‌ها به دلیل ورود مداخله‌ای پس‌زدگی‌هایی را شاهد بودیم که سبب سرخوردگی و از دست رفتن اعتماد به نفس و روحیه خودباوری در جوانان نخبه و مستعد شد؛ برهمین اساس برای استفاده از مشاوران جوان باید آسیب‌های قبلی بررسی شود تا تجربه گذشته را تکرار نکنیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ضروری است از طرح جشنواره ازدواج که در ۹ شهرستان برگزار خواهد شد به صورت ویژه پشتیبانی شود و فرمانداران و دستگاه‌های مربوطه کمک کنند که این الگوها و رویدادها بیشتر به جامعه معرفی شوند.

کد خبر 583983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.