تیم‌ملی فوتسال بانوان عراق با هدایت «شهناز یاری» قهرمان غرب‌آسیا شد

تیم‌ملی فوتسال بانوان عراق تحت هدایت شهناز یاری و کادر فنی ایرانی‌اش، با پیروزی برابر عربستان به مقام قهرمانی رقابت‌های غرب‌آسیا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های فوتسال بانوان ۲۰۲۲ غرب‌آسیا به میزبانی شهر جده عربستان و در سالن ملک‌عبدالله از بیست‌وششم خردادماه با حضور هفت تیم در دو گروه برگزار شد که یک گروه چهار تیمی و یک گروه سه تیمی در آن قرار گرفته بودند و در نهایت شب گذشته با نایب‌قهرمانی عربستان میزبان و قهرمانی تیم‌ملی بانوان عراق به پایان رسید.

در مرحله گروهی این رقابت‌ها، تیم‌ملی فوتسال بانوان عربستان متحمل شکست سه بر یک مقابل کویت شد، اما با پیروزی ۶ بر یک در برابر عمان به‌عنوان تیم دوم راهی نیمه‌نهایی شد.

تیم‌ملی عراق نیز تحت هدایت شهناز یاری، فلسطین را با نتیجه هفت بر صفر گلباران کرد و پس از شکست یک بر صفر مقابل تیم‌ملی بحرین، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

نکته جالب اینجاست هر دو تیم فینالیست در مرحله‌گروهی با قرار گرفتن در رتبه دوم به فینال راه پیدا کردند.

تیم‌ملی فوتسال بانوان عراق در مرحله نیمه‌نهایی به کویت برخورد کرد. مصاف دو سرمربی ایرانی روی نیمکت‌های آسیایی از جمله اتفاق مهم این بازی به‌شمار می‌رفت. در نهایت شاگردان شهناز یاری در تیم‌ملی عراق، به تیم کویت با سرمربیگری شهرزاد مظفر رحم نکردند و ۱۲ بر صفر عراق به‌برتری رسیدند و راهی فینال شدند.

تیم‌های بحرین و کویت پس از شکست در دیدار نیمه‌نهایی، بازی رده‌بندی را مقابل یکدیگر انجام دادند و در پایان شهرزاد مظفر به‌همراه کویت نتیجه را دو بر صفر به بحرین واگذار کرد. بدین ترتیب بحرین عنوان سومی و کویت چهارمی مسابقات غرب‌آسیا را تصاحب کردند.

عربستانِ میزبان نیز به‌سختی بحرین که به‌عنوان صدرنشین راهی نیمه‌نهایی شده بود را با یک‌گل از پیش‌رو برداشت و حریف عراق در دیدار پایانی شد.

فینال جذاب و مهیج غرب‌آسیا میان تیم‌های ملی فوتسال بانوان عربستان و عراق نیز به کام شهناز یاری و هم‌تیمی‌هایش شیرین شد و عراق با پیروزی چهار بر دو توانست برای نخستین‌بار در تورنمنت قهرمانی غرب‌آسیا به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

شهناز یاری نفر نخست تیم‌ملی عراق با همراهی مریم فانی و شیما کریمی دستیاران خود، توانست تاریخ جدیدی برای فوتسال بانوان عراق به ارمغان بیاورد و این تیم را با اندوخته و دانش فوتسالی خود و کمک دستیارانش با شایستگی در جده عربستان به قهرمانی رساند.

در پایان این رقابت‌ها، «شاوخان صالحی» بازیکن تیم‌ملی عراق عنوان بهترین گلزن تورنمنت را از آن خود کرد؛ «زهرا علی» از بحرین بهترین دروازه‌بان جام لقب گرفت و «صبا توفیق» بازیکن جوان تیم‌ملی عربستان به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن جام شناخته شد.

کد خبر 583960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.