۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
بیماری جدید شایع می‌شود؟

بیماری آبله میمون در کشورهای اروپایی به سرعت در حال رشد است؛ به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت (WHO) قصد دارد به‌زودی یک نشست فوق‌العاده در این زمینه برگزار کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به بیماری آبله میمون از اوایل ماه می در کشورهای غیربومی بیشتر شده است؛ به طوری که تا بیست‌ویکم ژوئن، ۲۷۴۶ مورد آبله میمون در ۲۹ کشور جهان شناسایی شده است.

پیش از این، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در موارد شیوع بیماری‌های واگیردار، ۹ کمیته اضطراری تشکیل داده است که دو مورد آن به فلج اطفال و ویروس کرونا مربوط بوده است. مدیرکل این سازمان دو هفته پیش در یک نشست خبری در شهر ژنو کشور سوئیس هشدار داد که ممکن است مهار شیوع جهانی ویروس آبله میمون به سادگی امکان‌پذیر نباشد.

به گفته مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO)، خطر شیوع آبله میمون در کشورهای غیربومی این ویروس جدی و واقعی است. وی معتقد است که ممکن است موارد ابتلاء به آبله میمون در بعضی از مکان‌ها به ابعاد اپیدمی افزایش پیدا کند؛ به این معنی که تعداد زیادی از مردم در یک بازه زمانی کوتاه بیمار می‌شوند. بنابراین سازمان جهانی بهداشت (WHO) قصد دارد به زودی یک نشست فوق‌العاده برگزار کند.

کد خبر 583933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.