تعداد مشاوران املاک در اصفهان ۱۵ برابر شده است/نباید از اجاره‌بها مالیات گرفته شود

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: در مقایسه با ۳۰ سال پیش که تعداد مشاوران املاک در اصفهان حدود ۳۰۰ واحد بود، این تعداد تقریباً ۱۵ برابر شده است. حدود پنج هزار مشاور املاک پروانه‌دار در اصفهان وجود دارد که این تعداد در سال ۹۳ حدود ۲,۲۰۰ واحد بود.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از کسی که خانه خالی دارد باید مالیات گرفته شود، اما در حوزه رهن و اجاره باید برای کمک به مستأجر از مالکان حمایت کرد.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات از اجاره‌بها اقدام نادرستی است، افزود: اینکه مالکان از مالیات معاف شوند، کمک به مستأجر است؛ نه اینکه هم سقف برای افزایش نرخ اجاره‌بها مشخص شود و هم از مالکان مالیات گرفته شود. وقتی تعادلی میان عرضه و تقاضا در بازار مسکن وجود ندارد، باید به جای سیاست تنبیهی، سیاست تشویقی را در دستور کار قرار دهیم.

حدود پنج هزار مشاور املاک در اصفهان داریم

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان ادامه داد: حدود پنج هزار مشاور املاک پروانه‌دار در اصفهان وجود دارد که این تعداد در سال ۹۳ حدود ۲,۲۰۰ واحد بود.

جهانگیری ادامه داد: در دولت نهم و دهم، حدود هفت سال در اصفهان صدور پروانه برای مشاوران املاک متوقف شده بود، بعد از سال ۱۳۹۳ یعنی در ابتدای دولت بعد سقف تعداد واحد صنفی برای تمام مشاغل برداشته شد، به‌طوری‌که صدور پروانه برای هر شغل با هر تعدادی امکان‌پذیر شد.

وی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر این تعداد به حدود ۵,۰۰۰ واحد رسیده است و در مقایسه با ۳۰ سال پیش که تعداد مشاوران املاک در اصفهان حدود ۳۰۰ واحد بود، تقریباً ۱۵ برابر شده است.

کد خبر 583911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.